ایده و خلاقیت

طرز تهیه پیتزا بدون فر | طرز تهیه انواع پیتزا با ماهیتابه + فیلم و عکس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۳.۵

اگر به دنبال پیدا کردن جدیدترین و بهترین طرز تهیه پیتزا بدون فر با ماهیتابه هستید، این مطلب را بخوانید و طرز تهیه خمیر پیتزا را نیز یاد بگیرید.

همه ما برای زندگی نیاز به یادگیری، تجربه و لذت بردن از کارهایی هستیم که روزانه آن را انجام می‌دهیم. آشپزی یکی از جذاب‌ترین لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌تواند روحیه ما را قوی‌تر کند و انرژی دوباره‌ای به ما ببخشد. درست کردن غذاهای هیجان‌انگیز با دستور پخت‌های مختلف، تجربیات متفاوتی ایجاد می‌کند. پیتزا یکی از خوش خوراک‌ترین و خوش‌مزه‌ترین خوراکی‌هایی است که اکثر افراد آن را دوست دارند. طرز تهیه پیتزا اصلا پیچیده نیست و همه ما می‌توانید با یک دستور پخت حرفه‌ای، پیتزای خوشمزه‌ای درست کنیم. با اطلاع از طرز تهیه پیتزا بدون فر حتی دیگر نیازی به داشتن فر هم ندارید. پس در ادامه همراه ما باشید تا نکات مهم و طرز تهیه پیتزا بدون فر را باهم مرور کنیم و طرز تهیه پیتزا بدون فر تصویری را قدم به قدم پیش ببریم.

 

آیا می‌توان پیتزا بدون فر درست کرد؟

آیا می‌توان پیتزا بدون فر درست کرد؟

همیشه زمانی که صحبت از درست کردن بعضی غذاها به میان می‌آید، ذهنیت ما چنین است که غذا را نمی‌توان بدون فر درست کرد و چون به هر دلیلی فر در اختیار نداریم، پس درست کردن آن غذای خاص به هر ترتیب کنسل است. خبر خوشی که باید بدانید است که با اطلاع از طرز تهیه پیتزا بدون فر اصلا نیازی به داشتن فر ندارید. با این دستور العمل و اطلاع از نکات آن، می‌توانید یک پیتزای حرفه‌ای و خوشمزه بدون فر درست کنید و لذت ببرید.

 

طرز تهیه پیتزا بدون فر

طرز تهیه پیتزا بدون فر

برای تهیه هر مدل پیتزا، باید دستورالعمل خاصی را دنبال کنید و مواد لازم خاصی تهیه کنید. مثلا برای پخت پیتزای سبزیجات باید بادمجان، گوجه، سیر، پیاز، قارچ  تهیه کنید و برای پیتزای گوشت باید گوشت چرخ کرده، گوشت استیک، قارچ و پنیر پیتزا تهیه کنید. در ادامه به انواع مختلف طرز تهیه پیتزا می‌پردازیم.

 

1- طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون فر

1- طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون فر

مواد لازم برای تهیه پیتزا مخلوط بدون فر

گوشت چرخ کرده :150 گرم

سوسیس و کالباس به میزان دل‌خواه

پیاز خرد شده :1 عدد

قارچ  :2 تا 3 عدد

فلفل دلمه ای رنگی  نگینی خرد شده

آویشن :به میزان دل‌خواه

 نمک و فلفل :به میزان دل‌خواه

ذرت و زیتون : میزان دل‌خواه

اگر بخواهید پیتزا بدون فر درست کنید، طرز تهیه پیتزا بدون فر در ماهیتابه را باید قدم به قدم دنبال کنید. توصیه ما این است که موادتان را پیش‌تر بپزید. این روش پیتزای هیجان‌انگیزتری برایتان خلق می‌کند.

در قدم اول تمامی موادی که در بالا به آن اشاره کردیم را به سایز دل‌خواه خرد کنید. سپس یک تابه بردارید و از قارچ‌ها شروع کنید. قارچ را داخل تابه بریزید و کمی نمک و آویشن به آن اضافه کنید و هم بزنید. کمی روغن زیتون برای تفت دادن قارچ کافی است. زمانی که قارچ در تابه آب انداخت، حتما دست از هم زدن نکشید و کمی فلفل دلمه به آن اضافه کنید. آب قارچ کشیده شد، حتما کمی روغن زیتون اضافه کنید و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی طلایی شود.

پیاز را می‌توانید بصورت خام روی پیتزا قرار دهید. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

سپس گوشت را اضافه کنید و پاپریکا بریزید و تفت دهید و در نهایت سوسیس یا کالباس را به محتویات داخل تابه اضافه کنید و طعم آن را بچشید. برخی عزیزان که علاقه‌مند به گوجه هستند، کمی گوجه بدون پوست را نیز داخل این محتویات می‌ریزند. اگر گوجه ریختید، حتما صبر کنید تا آب آن به خوبی کشیده شود.

نوبت به آماده کردن خمیر پیتزا رسیده است. اگر تازه کار هستید، حتما خمیر آماده تهیه کنید و اگر حرفه‌ای در طرز تهیه رولت پیتزا بدون فر و طرز تهیه پیتزا بدون فر با خمیر خانگی هستید، در ادامه دستور تهیه خمیر پیتزا را مشاهده کنید و از آن استفاده کنید. بعد از روغن مالی کردن کف تابه، خمیر را کف تابه بچینید و سپس به آرامی روی آن را با سس کچاب یا سس گوجه دست ساز رومال کنید. سپس کمی پنیر پیتزا بریزید و آویشن روی آن بپاشید و مواد آماده شده را روی سطح خمیر بریزید و منظم با ضربه قاشق مواد را یکسان پخش کنید.

سپس پنیر پیتزا را لا به لای مواد بریزید و حجم بیشتری از آن را روی پیتزا بپاشید و با ریختن کمی ذرت و زیتون روی سطح پیتزا مخلوط را تزیین کنید. تابه را روی شعله قرار دهید و حرارت آن را کم کنید. درب تابه را بگذارید و حدود 40 دقیقه منتظر بمانید.

یادتان باشد که اگر شعله گاز زیاد باشد، موجب سوختن خمیر پیتزا می شود. پس حتما از شعله پخش کن استفاده کنید و بعد از گذشت 40 دقیقه که پیتزا پخت و پنیر آب شد، حتما درب تابه را بردارید و منتظر بمانید تا تمام سطح پیتزا بدون رطوبت شود. در این زمان پیتزای خوشمزه بدون فر شما آماده است.

 

حتما بخوانید: فینگر فود چیست؟ آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

 

2-طرز تهیه پیتزای مرغ بدون فر

2-طرز تهیه پیتزای مرغ بدون فر

یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین انواع پیتزا که سالم‌تر از سایر مدل پیتزاها است، پیتزای مرغ است. برای درست کردن این مدل پیتزا ابتدا مواد لازم را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مخلوط بدون فر

فیله مرغ 200 گرم

پیاز خرد شده :1 عدد

قارچ  :2 تا 3 عدد

فلفل دلمه ای رنگی  نگینی خرد شده

آویشن :به میزان دل‌خواه

 نمک و فلفل :به میزان دل‌خواه

ذرت و زیتون : میزان دل‌خواه

درست کردن پیتزای مرغ کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید براساس علایق‌تان فیله‌های مرغ را مزه دار کنید. طعم دار کردن مرغ با آبلیمو، نمک و کمی آویشن فکر بدی نیست. مرغ‌ مزه دار شده را به تکه‌های دل‌خواه خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن زیتون تفت دهید. سپس مرغ‌های مزه دار شده را از تابه خارج کنید و پیاز، قارچ، فلفل دلمه‌ای را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا آب اضافی آن کاملا خشک شود. سپس خمیر پیتزا را داخل تابه‌ای که چرب کرده‌اید قرار دهید و روی آن را با سس کچاب مزه‌دار کنید. سپس مواد مواد پیتزا را روی سطح خمیر بریزید و لا به لای آن پنیر پیتزا بریزید و طوری عمل کنید که مواد کاملا به هم چسبندگی پیدا کند. سپس مرغ‌ها را روی موادتان بچینید و کمی ذرت و زیتون روی پیتزا قرار دهید. سپس مرحله آخر پنیر پیتزا را بریزید و پیتزا را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب ماهیتابه را ببندید. بعد از گذشت حدود 40 دقیق پیتزای مرغ هیجان‌انگیزتان آماده شده است. حتما آن را به مدت ده دقیقه بدون درب روی شعله کم قرار دهید تا هیچ رطوبتی داخل آن باقی نماند و پیتزای حرفه‌ای‌تان را سرو کنید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه چیكن استراگانف | شیوه درست کردن چیکن استراگانوف

 

3-طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

3-طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا که به شدت توصیه می‌شود، پیتزا پپرونی است. درست کردن این نوع پیتزا بسیار ساده است. کافی است این مواد را تهیه کنید و ادامه مطلب را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

پپرونی 200 گرم

پیاز خرد شده :1 عدد

قارچ  :2 تا 3 عدد

فلفل دلمه ای رنگی  نگینی خرد شده

آویشن :به میزان دل‌خواه

 نمک و فلفل :به میزان دل‌خواه

ذرت و زیتون : میزان دل‌خواه

یک تابه متوسط بردارید و با کمی روغن زیتون قارچ و فلفل دلمه را به همراه پپرونی‌ها تفت دهید و ادویه‌ها را اضافه کنید. سپس در یک تابه کوچک دیگر، کمی کره یا روغن زیتون بریزید و با مقداری فلفل، نمک و رب تفت دهید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و منتظر شوید تا غلیظ شود و سس دل‌خواهتان آماده شود. حتما داخل تابه را کمی روغن مالی کنید و خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید. سپس کمی از سس مخصوص پپرونی که آماده کردید را روی خمیر بمالید و پنیر پیتزا را روی آن بریزید و پپرونی‌ها را روی آن قرار دهید.سپس با مابقی آویشن، سس، فلفل دلمه، روی پیتزا را تزیین کنید و درب تابه را روی آن قرار دهید. حدود 30 دقیقه زمان احتیاج است تا پنیر پیتزای روی پیتزا پپرونی آب شود، سپس درب تابه را باز کنید و ده دقیقه در همان شعله ملایم، پیتزا را رها کنید تا به خوبی آماده شود و هیچ رطوبت و بخاری در آن باقی نماند. پیتزای پپرونی خانگی شما آماده است. نوش جان کنید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه [ماستی + زعفرانی + ترش]

 

فیلم طرز تهیه پیتزا

فیلم طرز تهیه پیتزا

شما با مشاهده ویدئو طرز تهیه پیتزا می‌توانید به راحتی متوجه ریزه کاری های درست کردن پیتزا در تابه شوید.

 

 

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا

اگر شما نیز عاشق درست کردن پیتزا خانگی هستید و به دنبال طرز تهیه پیتزا بدون فر در ماهیتابه هستید، باید با دقت داشته باشید که اصلی‌ترین بخشی که یک پیتزای خوشمزه را می سازد، خمیر آن است.  برای درست کردن خمیر پیتزا، باید لوازم اولیه‌ای را تهیه کنید. این خمیرها انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی و بررسی دستور پخت خمیر پیتزا ساده و خمیر پیتزا ایتالیایی می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون همزن برقی [ساده و سریع]

 

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی – ساده

مواد لازم

  • آرد سفید یک استکان
  • روغن زیتون یا مایع 1 قاشق غذا خوری
  • شکر 1 قاشق سوپخوری
  • خمیر مایه فوری 1 قاشق مرباخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • آب ولرم نصف استکان + یکی دو قاشق غذاخوری اضافه

برای درست کردن خمیر پیتزا خانگی، باید ابتدا آرد را در کاسه‌ای بزرگ دو بار الک کنید تا حسابی آماده شود. سپس خمیر مایع را به همراه کمی آب ولرم (نه سرد و نه داغ) و شکر مخلوط کنید. ده دقیقه صبر کنید تا خمیر مایع کف کند. سپس آن را به آرد اضافه کنید و شکر، نمک را نیز باهم مخلوط کنید تا خمیر به‌دست آید. وسط این خمیر را گود کنید و مابقی آرد را اضافه کنید و هم بزنید. روغن را به آرد اضافه کنید و شروع به ورز دادن کنید تا تمامی خمیر یکدست شود. سپس آن را درون کاسه تمیز قرار دهید و روی کاسه را به وسیله پارچه‌ای نم دار بپوشانید و به خمیر استراحت دهید. نزدیک به یک الی دو ساعت زمان احتیاج است تا خمیر شما آماده شود. پس به همین ترتیب طرز تهیه خمیر پیتزا جادویی را کشف کرده‌اید و می‌توانید برای هر تعداد پیتزا از آن استفاده کنید.

 

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

مواد لازم

  • آرد سفید سه  استکان
  • روغن زیتون یا مایع 1 قاشق غذا خوری
  • خمیر مایه فوری 1 قاشق غذاخوری
  • نمک 4/1 قاشق چایخوری
  • آب ولرم یک  استکان

برای اطلاع از طرز تهیه خمیر پیتزا حرفه‌ای باید کلیه این مواد را تهیه کنید و با یک کاسه مناسب کار را شروع کنید. خمیر مایه را با آب ولرم مخلوط کنید و منتظر بمانید تا کف کند. سپس آرد را دو بار الک کنید و آماده کنید. روغن زیتون و نمک را با آرد مخلوط کنید و آن را گود کنید، سپس خمیر مایه که به عمل آمده است را اضافه کنید و حداقل 5 دقیقه مرتب ورز دهید. برای یک ساعت به خمیر استراحت دهید و منتظر بمانید تا خمیر پف کند. بعد از این مدت زمان می‌توانید خمیرتان را پهن کنید و با استفاده از طرز تهیه پیتزا بدون فر حرفه‌ای که در این مطلب برایتان قرارداده‌ایم، خوشمزه‌ترین پیتزای خانگی را درست کنید و لذت ببرید.

 

خلاصه مطلب

درست کردن پیتزا در خانه، بسیار لذتبخش است. این مدل پخت پیتزا بسیار هیجان‌انگیز است و به‌راحتی می‌توانید بدون فر و با کمی دقت در نکاتی که ذکر شد، پیتزا خوشمزه‌ای را درست کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید