ایده و خلاقیت

معیارهای انتخاب تالار عروسی | باغ یا تالار؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید برای مراسم عروسی بهترین تالار یا باغ را انتخاب کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم.

اگر قصد برگزاری جشن عروسی دارید و در شرف آن هستید، باید اطلاعات دقیقی در خصوص نکات مهم انتخاب تالار عروسی بدانید. درک این موضوع که چگونه باید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب تالار یا باغ را داشته باشید، اهمیت زیادی دارد. چرا که انتخاب شما دقیقا برحسب همین موضوعات است و نتیجه انتخابتان نیز، در کیفیت برگزاری جشن عروسی مستقیما اثرگذار است.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین معیارهای انتخاب تالار عروسی را باهم بررسی کنیم و راهنمای انتخاب تالار یا باغ را مرور کنیم.

 

مزایا و معایب باغ تالار و تالار عروسی را بدانید

مزایا و معایب باغ تالار و تالار عروسی را بدانید

انتخاب بین باغ تالار و تالار عروسی به عوامل مختلفی مانند سلیقه‌ی شما، نیازهای مراسم، تعداد میهمانان، محیطی که می‌خواهید جشن عروسی را در آن برگزار کنید و بودجه‌ی جشن بستگی دارد. هر کدام از این انتخاب‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. با آگاهی در خصوص این جزییات میتوانید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید و به بهترین شکل از جشن عروسی خودتان لذت ببرید.

  • مزیت انتخاب باغ تالار عروسی
    • محیط طبیعی: باغ‌ تالارها معمولاً دارای محیط طبیعی و زیبا هستند که می‌تواند به جذابیت بیشتر مراسم کمک شایانی کند. علاوه‌بر این موضوع، محیط طبیعی باغ تالار عروسی به شدت می‌تواند در خلق لحظات خوش و لوکیشن عکاسی زیبا موثر واقع شود.
    • فضای باز: امکان برگزاری مراسم در فضای باز وجود دارد. خلق لوکیشن های ژورنالی در این فضا به راحتی ممکن است. کافی است تیم تشریفاتی متخصص و باتجربه ای انتخاب کرده باشید.
    • ثبت عکس‌های زیبا: باغ‌ها اغلب فضایی زیبا و چشم‌نواز برای عکس‌برداری فراهم می‌کنند. لوکیشن های عکاسی در باغ تالار به شما امکان میدهد تا بدون نیاز به پرداخت هزینه برای باغ جهت عکاسی، از همین فضا استفاده کنید و لذت ببرید.
    • تنوع بیشتر: بسته به متراژ و وسعت باغ تالار، می‌توانید تعداد بیشتری میهمان دعوت کنید. اگر گنجایش فضا برای شما اهمیت زیادی داشته باشد، می‌توانید به راحتی با کمک دیزاین محوطه و چیدمانی صحیح، تعداد مهمان بیشتری را پذیرایی کنید.
  • معایب انتخاب باغ تالار عروسی
    •  شرایط خاص آب‌ و هوا: بستگی به اقلیم منطقه ای که قصد دارید جشن عروسی را برگزار کنید، ممکن است درصورت باران یا آب‌ و هوای نامساعد مراسم تحت تأثیر قرار گیرد. به همین دلیل لازم است تا هزینه های پیش بینی این رویداد را مدنظر قرار دهید. استفاده از سقف های تاشو یا آفتابگیر همگی برای چنین مراسمی مورد نیاز است.
    • آسایش و راحتی مهمانان: برخی از باغ‌ها ممکن است امکانات و تجهیزات کافی برای مهمانان نداشته باشند. هرچند با انتخاب لوکیشن مناسب برای عروسی میتوانید این موضوع را کنترل کنید، اما به هر حال درنظر گرفتن شرایط نیز اهمیت بالایی دارد.
    • نیاز به تزیینات بیشتر: برخلاف تالارها، باغ‌ها نیازمند تزیینات بیشتری برای ایجاد فضای مراسم هستند. چرا که وسعت فضا و ضرورت ایجاد لوکیشن های چشم نواز موجب می‌شود تا در این خصوص هزینه بیشتری پرداخت کنید 

 

  • مزیت‌ انتخاب تالار عروسی
    • بستر ثابت برای برگزاری: تالارهای عروسی  اغلب فضای داخلی و بسته دارند. این فضا به شما امکان می‌دهد با هر آب‌ و هوایی مراسم را برگزار کنید. به همین دلیل استرس و نگرانی فضاهای باز را نخواهید داشت و همه چیز با خیالی آسوده انجام میشود.
    • امکانات و خدمات استاندارد: تالارها عموماً امکانات و خدمات کاملی را ارائه می‌دهند از جمله صندلی‌های راحت، تجهیزات صوتی و نورپردازی، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و...پس نیازی ندارید تا هزینه مضاعفی برای این بخش ها پرداخت کنید.
    • استانداردهای برگزاری: تالارها اغلب متناسب با استانداردهای رسمی برای برگزاری مراسم طراحی شده‌اند. کلیه پارامترهای ایمنی، آتش نشانی و موارد این چنینی در تالارها به دلیل مجوزهای خاص، مدنظر قرار میگیرد. در حالی که این امر برای بسیاری از باغ عمارت ها اولویت نیست.
  • معایب انتخاب تالار عروسی
    • محدودیت مکانی: تالارها معمولاً فضای بسته دارند و شما نمی‌توانید از فضای باز و طبیعی برخوردار شوید. همین محدودیت زیبایی و جذابیت جشن شما را تحت تاثیر قرار میدهد. به همین دلیل باید حتما در این زمینه تصمیم خودتان را بگیرید.
    • محدودیت‌ گنجایش: تعداد میهمانانی که می‌توانید در یک تالار عروسی دعوت کنید، ممکن است محدود باشد. هرچند این موضوع وابسته به فضا و وسعت تالار است. اما به طور کل معایب عدم امکان افزایش ظرفیت در لحظه یکی از مواردی است که باید در خصوص آن بدانید.

با توجه به این مزایا و معایب، شما باید تصمیم بگیرید که بین باغ تالار و تالار عروسی کدام گزینه برای شما و مراسم خود مناسب‌تر است.

 

مهم‌ترین نکات انتخاب تالار عروسی یا باغ چیست؟

نکات مهم انتخاب باغ تالار عروسی

برای انتخاب باغ یا تالار عروسی باید ابتدا مواردی را بررسی کنید. دقت به این موارد موجب می‌شود تا به‌راحتی برای انتخاب تصمیم بگیرید. معمولا سردرگمی و عدم توجه به این نکات موجب می‌شود تا قراردادهای هیجانی ببندید و بعد از مدتی پشیمان شده و ضرر و زیان مالی بابت فسخ قرارداد پرداخت کنید. پس چه بهتر که با توجه به این نکات، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

حتما بخوانید: جدیدترین دیزاین محوطه باغ در عروسی تابستانه 2020

 

1-تعداد مهمانان را مشخص کنید

بهترین باغ تالار عروسی

نوشتن لیست مهمانانی که قصد دارید به مراسم عروسی دعوت کنید، موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. تعداد مهمانان در جشن عروسی، تعیین کننده بسیاری از پارامترها در برنامه ریزی عروسی است. نوع تالار یا باغ، نوع پذیرایی کترینگ، تعداد گیفت‌ها و موارد ریز و درشت دیگر، همه به تعداد مهمانان بستگی دارند. پس سعی کنید با دقت زیاد و درنظر گرفتن تعدادی بالاتر، این برآورد را انجام دهید.

 

2-نوع فضا را انتخاب کنید

باغ تالار عروسی

معمولا همه ما، از نحوه برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مختلف زندگی‌مان، تصورات ذهنی داریم. هرچه آن رویداد به تصورات ما نزدیک‌تر باشد، رضایت بیشتری احساس می‌کنیم. اما برای انتخاب تالار یا باغ، در کنار این تصور ذهنی، باید به موارد دیگری نیز توجه کنید. بودجه‌ای که برای برگزاری عروسی درنظر گرفته‌اید را باید در راس این موضوعات قرار دهید و مطابق با آن فضاهای مطابق با بودجه‌تان را انتخاب کنید. موضوع مهم دیگر، تعیین نوع فضا برحسب علاقه و فصل برگزاری جشن عروسی است. معمولا در فصل‌های سرد سال، باغ تالارها قیمت پایین‌تری دارند و کاربرد محدود‌تری از فضای باغ آن‌ها می‌توان داشت. اما تالارهای پذیرایی چنین شرایطی ندارند و در تمامی فصول به‌طور یکسان آمادگی پذیرایی از مهمانان جشن عروسی را دارا هستند.

 

حتما بخوانید: گل آرایی ارزان و کم هزینه + زیباترین نمونه های گل آرایی باغ و تالار

 

3-محل قرارگیری باغ و تالار را درنظر بگیرید

شیک ترین باغ تالار عروسی

اگر ساکن تهران باشید، حتما می‌دانید که تا چه اندازه ترافیک بر زندگی شهرنشینی پایتخت اثرگذار است. مواقع بسیار زیادی پیش آمده است که برای به موقع رسیدن باید یک ساعت زودتر از منزل خارج شوید. این موضوع ضرورت درنظر گرفتن بعد مسافت در انتخاب باغ و تالار را پر رنگ می‌کند. مهم‌ترین موضوع در برنامه‌ریزی عروسی، درنظر گرفتن این رفت و آمدها است. سعی کنید برای انتخاب باغ و تالار، دسترسی مهمانان و عروس و داماد به محل برگزاری جشن را درنظر بگیرید. برای مثال، اگر باغ تالار را غرب تهران انتخاب می‌کنید چون منزل عروس و داماد در غرب تهران است و آرایشگاه در غرب تهران انتخاب شده است، بهترین زمان‌بندی را خواهید داشت. اما درصورتی‌که می‌دانید اکثر مهمانان ساکن کرج هستند و منزل عروس در فردیس کرج است، اما باغ تالار در جاجرود را برای جشن انتخاب می‌کنید، باید انتظار حجم زیادی از بی برنامگی‌ها را داشته باشید.

 

4-کترینگ را مشخص کنید

بهترین کترینگ و باغ تالار عروسی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در خصوص آن به تصمیم‌گیری نهایی برسید، نحوه پذیرایی از مهمانان توسط کترینگ است. بسیاری از افراد علاقه‌مند به همکاری با کترینگ‌های حرفه‌ای هستند و باغ یا تالار را بدون قرارداد کترینگ رزرو می‌کنند. برخی دیگر، کترینگ را به همان باغ یا تالار می‌سپارند. پس بدیهی است که باید در این خصوص به نتیجه برسید. معمولا سرویس‌دهی تالارهایی که دارای تشریفات هستند، کمی ارزان‌تر از کترینگ‌های تخصصی خواهد بود.

 

5-ظرفیت سالن را درنظر بگیرید

ظرفیت سالن باغ تالار عروسی

یکی از نکات مهم انتخاب تالار عروسی، درنظر گرفتن ظرفیت سالن آن است. شما باید باتوجه به مهمانان‌تان، سالن را انتخاب کنید. برای مثال، انتخاب یک سالن با گنجایش 150 نفر، اصلا مناسب برگرازی جشن عروسی 250 نفره نیست. توجه به این موضوع و دقت در میزان گنجایش هر سالن می تواند در انتخاب‌تان اثرگذار باشد. توجه داشته باشید که ظرفیت سالن باتوجه به نوع چیدمان صندلی‌ها مطابق میل شما باید اعلام شود. چیدمان فشرده یک سالن اگر 200 نفر باشد، برای شما که تمایلی به چیدمان فشرده میز و صندلی مهمانان ندارید، اصلا مناسب نیست. پس سعی کنید این نکات را در انتخاب سالن درنظر بگیرید. نوع سالن و محل قرارگیری استیج گروه موسیقی، جایگاه عروس و داماد را درکنار پیست رقص بررسی کنید و مناسب‌ترین سالن را انتخاب کنید.

 

6-محوطه بیرونی باغ یا تالار را بررسی کنید

محوطه بیرونی باغ تالار عروسی

اگر عاشق فضای سبز و محوطه باشید، قطعا باید برای جشن عروسی یک باغ تالار شیک انتخاب کنید. اما درصورتی‌که محوطه بیرونی برای‌تان چندان مهم نباشد، می‌توانید از تالارهای در سطح شهر استفاده کنید و جشن عروسی را برگزار کنید. یادتان باشد که محوطه بیرونی سالن عروسی، نیازمند صرف هزینه برای چیدمان و گل آرایی است. چنین فضاهایی بدون گل آرایی و تزیین چندان جذاب نخواهند بود. پس اگر انتخاب شما باغ تالار است، حتما نوع چیدمان و هزینه‌های گل ارایی باغ را درنظر بگیرید.

 

7-امکانات باغ یا تالار را ارزیابی کنید

امکانات باغ تالار عروسی

این روزها بسیاری از عروس و دامادها درگیر این مشکل هستند که در قرارداد اولیه با باغ یا تالار، بدون توجه به امکانات هزینه‌ای را مکلف به پرداخت شده‌اند. درحالی‌که تمامی امکاناتی که در روز بازدید از باغ یا تالار دیده‌اند، شامل هزینه جداگانه‌ای است. پس اگر می‌خواهید درگیر چنین شرایطی نشوید و مجبور به پرداخت هزینه‌ انبار دکوراسیون باغ یا تالار نشوید، حتما به امکانات توجه کنید. سعی کنید یک به یک این امکانات را در قراردادتان ذکر کنید. برای مثال، طاق گل آرایی، گلدان‌های محوطه، حریر آرایی‌های شاه نشید، مبلمان محوطه و دکوراسیون روستیک در محوطه آیا شامل هزینه جداگانه خواهد بود یا کلیه امکانات در همین قرارداد لحاظ می‌شود. با درنظر گرفتن نکات مهم انتخاب تالار عروسی می‌توانید بدون دردسر جشن‌تان را برگزار کنید. درنظر گرفتن امکانات صوت و نورپردازی نیز، موضوع مهمی است که برای هزینه‌های نهایی‌تان اثرگذاری زیادی دارد. سعی کنید به‌طور دقیق بررسی کنید که این امکانات با همان هزینه کلی اجاره باغ در دسترس خواهند بود یا استفاده از هرکدام هزینه جداگانه‌ای دارد.

 

حتما بخوانید: چطور مناسب ترین باغ تالار عروسی را انتخاب کنیم؟

 

8-رختکن سالن را بررسی کنید

لوکس ترین

یکی از بخش‌های مهم که مهمانان برای تعویض لباس به آن احتیاج دارند، رختکن لباس در باغ یا تالار عروسی است. سعی کنید در بازدید از سالن عروسی به این مکان‌ها سر بزنید و تمیز بودن و مناسب بودن تجهیزات آن را در تصمیم گیری نهایی درنظر داشته باشید. وجود کمد مناسب، رگال لباس، چوب لباسی و آینه از بدیهیات رختکن در سالن عروسی است.

 

9-سرویس بهداشتی را درنظر بگیرید

بهترین باغ عروسی

یکی دیگر از قسمت‌هایی که شاید در معیارهای انتخاب تالار عروسی چندان به آن توجه نداشته باشید، سرویس بهداشتی است. متاسفانه عدم توجه به این موضوع، صحنه‌های ناخوش آیندی را در روز عروسی ایجاد می‌کند. سعی کنید با بررسی سرویس بهداشتی، نحوه سرویس دهی و شارژ دستمال، نظافت و کلیه این موارد را سوال کنید تا در روز جشن عروسی، خود و مهمان‌ها دچار دردسر نشوید.

 

10-میز و صندلی‌ها را چک کنید

میز و صندلی‌ها را چک کنید

مهمانان شما در زمان ورود به سالن، ابتدا تمامی میز و صندلی‌ها را مشاهده می‌کنند. هرچه تزیین میزها زیبا باشد و گل آرایی سالن جذاب‌تر به‌نظر برسد، وجود میز و صندلی‌های کهنه، شکسته و کثیف بیش از پیش خودش را نشان می‌دهد. درواقع، وجود چنین میز و صندلی‌هایی تمام زحمات شما را هدر می‌دهد و پول‌تان بابت تزیین و گل آرایی را دور می‌ریزد. پس حتما تمامی میز و صندلی‌ها را بررسی کنید و درخصوص رومیزی، روکش صندلی و موارد این‌چنینی با مسئول سالن صحبت کنید.

 

11-پارکینگ را درنظر بگیرید

زیباترین باغ تالار عروسی

اگر انتخاب شما تالارهای موجود در شهر باشد، دغدغه تامین پارکینگ برای مهمانان بسیار جدی است. حتما در خصوص ظرفیت پارکینگ و امکان استفاده مهمانان از پارکینگ سوال کنید. یادتان باشد که پرداخت هزینه پارکینگ و شرایط استفاده از آن را جویا شوید تا مهمانان‌تان در روز عروسی دچار دردسر نشوند. درصورتی‌که باغ تالار خارج از شهر را برای عروسی انتخاب می‌کنید، باید از حضور نگهبان در پارکینگ اطمینان حاصل کنید و کلیه مواردی که موجب رفاه حال مهمانان‌تان می‌شود را درنظر بگیرید.

 

حتما بخوانید: جدیدترین هزینه های مراسم عروسی در تهران

 

12-امکانات موردنظرتان را در باغ تالار بسنجید

بهترین باغ تالار عروسی

معمولا هر عروس و داماد، انتظارات و نیازهای خاص خودشان را برای برگزاری یک جشن عروسی باکیفیت و آبرومندانه دارند. شما باید براساس نیاز خودتان، فضای تالار و باغ را بررسی کنید. برای مثال، اگر قصد دارید برای سرگرم کردن کودکان از لوازم مخصوص استفاده کنید و مربی کودک را مسئول این‌کار کنید، باید فضای باغ را بررسی کنید و محیطی مناسب این کار در آن بیابید. قطعا عقد قرارداد با باغ تالاری که محوطه مناسب این‌کار را نداشته باشد، موجب کنسل شدن این برنامه شما خواهد شد. اگر می‌خواهید عقد را در روز عروسی برگزار کنید، حتما فضای مناسب آن را در باغ یا سالن درنظر بگیرید. یادتان باشد که نوشتن تمامی انتظارات و نیازهای‌تان از باغ و تالار، موجب می‌شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

در نهایت باغ عروسی بهتر است یا تالار عروسی؟

لوکس ترین بهترین باغ عروسی

یکی از سوالات رایجی که  در بخش سوالات تشریفینو ثبت می‌شود، همین موضوع است که آیا باغ عروسی بهتر است یا تالار عروسی؟ در پاسخ به این سوال نمی‌توان هیچ پاسخ دقیقی داد. چرا که نسخه همگانی نمی‌توان برای هیچ یک از این موارد پیچید. هر عروس و داماد باتوجه به نیازها، انتظارات و استانداردهای شخصی‌شان می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. قطعا برای عروس و دامادی که جشن عروسی صرفا یک جشن کوچک برای شادی چند ساعته مهمانان و اعلام رسمی ازدواج‌شان است و هدف اصلی آن‌ها پس انداز کردن پول عروسی برای صرف در راه‌های دیگر است، استفاده از تالارهای کوچک و نقلی بهترین انتخاب خواهد بود. اما برای عروس و دامادهایی که عاشق جشن عروسی هستند و بودجه کافی برای آن دارد و ضمن تمام این موارد، هزینه جشن عروسی برایشان تنها جهت صرف در برگزاری جشن مناسب است، بهترین انتخاب باغ تالار عروسی است.

 

تشریفات بهترین راه انتخاب لوکیشن مناسب برگزاری عروسی

تشریفات بهترین راه انتخاب لوکیشن مناسب برگزاری عروسی

قطعا تعداد باغ تالارها و تالارهای عروسی آنقدر زیاد است که عروس و داماد فرصتی برای گشتن و دیدن آن‌ها ندارند! در چنین شرایطی سردرگمی، کلافگی و عدم تصمیم گیری مشکل بزرگی است که برای آن‌ها ایجاد می‌شود. به همین دلیل خدمات تشریفات مجالس مطرح می‌گردد. تیم های تشریفات مجالس با شناخت کافی در حوزه انواع لوکیشن برگزاری جشن عروسی، می توانند راهنمای شما باشند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. تشریفات مجالس به شکلی هوشمندانه شرایط را برای دسترسی به باغ تالارها و تالارهای عروسی آماده می‌کند. به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید با تکیه بر دانش و تجربه این افراد، بهترین گزینه را انتخاب کنید. معمولا اطلاع از تعداد مهمانان، نوع جشن، اولویت ها، نیازسنجی دقیق و موارد اینچنینی میتواند خط مشی انتخاب را برای متخصصین تیم تشریفات روشن کند. کاژو به عنوان یکی از بهترین تیم های تشریفات مجالس تهران، میتواند به شکلی هوشمندانه و حرفه ای شما را در این زمینه راهنمایی کند. در خدمات ودینگ پلنری تشریفات کاژو همه چیز پیش بینی شده است و مشاوره در تمام ابعاد میتواند منجر به انتخابی آگاهانه و مطلوب شود.

 

خلاصه مطلب

اگر بخواهید بهترین انتخاب تالار یا باغ را داشته باشید، باید به تمامی نکات ریز و درشتی که در بالا بیان شد، توجه کنید. درنظر داشته باشید که انتخاب باغ یا تالار، انتخاب بسیار مهمی است. شما برای برگزاری یک جشن عروسی به بهترین شکل خود، نیاز به انتخاب‌های هوشمندانه‌ای دارید که مجموعه آن، پدید آورنده یک جشن عروسی خوب و با کیفیت خواهد بود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
امیرحسین
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

در بند ۱۱ قرارداد باغ تالار بدن سقف، آمده است تغییرات جوی و قطع برق بر عهده رزرو کننده است نه باغ تالار.

و همان روز باران آمد و مراسم را به هم ریخت

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید