ایده و خلاقیت

10 طرز تهیه سینی مزه برای مهمانی و تولد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۳.۵

اگر میخواهید خوشمزه ترین و هیجان انگیزترین طرز تهیه سینی مزه برای مهمانی و تولد را به همراه طرز تهیه سس های جذاب یاد بگیرید، همراه ما باشید.

یکی از هیجان‌انگیزترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی که برای جشن‌ها و مهمانی‌ها تدارک می‌بینند، سینی مزه است. سینی‌های رنگارنگ پر از خوراکی‌های خوشمزه و دلپذیر که ذهن هرکسی را درگیر خود می‌کند. این سینی‌های رنگارنگ برای زیباتر شدن میز شام و میز مزه نیز انتخاب فوق‌العاده‌ای است. اما پیدا کردن طرز تهیه انواع سینی مزه  کار دشواری است. باید ساعت‌ها وقت اختصاص دهید و از دستورالعمل‌های مختلف طرز تهیه سینی مزه برای مهمانی را پیدا کنید.

تشریفینو در این مقاله خوشمزه‌ترین و بهترین طرز تهیه سینی مزه برای تولد و مهمانی را ارائه کرده است تا به‌راحتی برای جشن‌ها و مهمانی‌ها حرفه‌ای از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.

پس در ادامه همراه ما باشید تا تجربیات واقعی از خوشمزه‌ترین سینی‌های مزه را بدانید.

 

انواع سینی مزه برای مهمانی چیست؟

انواع سینی مزه برای مهمانی چیست؟

معمولا برای تهیه کردن سینی مزه، باید بدانید که چند مدل سینی مزه وجود دارد و مهمانان شما از کدام سینی مزه استقابل می‌کنند. معمولا سینی مزه براساس ذائقه مهمانان تدارک دیده می‌شود. برای مثال، سینی مزه جشن تولد بچه‌ها، باید پر از خوراکی‌های رنگارنگ، مفید، خوشمزه و باب میل سن و سال آن‌ها باشد. درنظر گرفتن ویژگی افرادی که قرار است از سینی مزه استفاده کنند، موجب می‌شود تا بهترین میزبان باشید.

 

1-سینی مزه فینگرفودی

1-سینی مزه فینگرفودی

یکی از رایج‌ترین سینی‌ میزه‌هایی که در مهمانی‌ها دیده‌اید، سینی مزه فینگر فودی است. معمولا در این مدل سینی‌ها، باید خوراکی‌های فینگرفودی قرار دهید. استفاده از سوسیس انگشتی به همراه گوجه گیلاسی، لقمه‌های کشک بادمجان داخل نان‌های مخصوص فینگر فود و سایر فینگرفودهایی که باب میل‌تان است در این سینی رایج است. معمولا ظاهر فینگرفودها باید زیبا باشد تا درکنار سایر خوراکی‌های داخل سینی، جلوه زیبایی ایجاد شود.

 

حتما بخوانید: برای تولد چی درست کنم ؟ | لیست غذا و فینگرفود برای تولد

 

2-سینی مزه گیاهی

سینی مزه گیاهی

این روزها بسیاری از افراد گیاه‌خوار هستند. برای این افراد باید متناسب با سبک تغذیه‌ای که دارند، غذا تهیه کنید. تدارک سینی مزه گیاهی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید روی میز قراردهید و از مهمانان پذیرایی کنید. معمولا سینی مزه با استفاده از سبزیجات بخارپز شده سرو می‌شود. استفاده از سبزیجات رنگارنگ در این مدل از سینی مزه بسیار رایج است. شما می‌توانید سیب زمینی، هویج، بروکلی، کرفس و کدو یا بادمجان را گریل کنید و سرد سرو کنید. برای خوشمزه‌تر شدن سینی مزه گیاهی، باید حتما از سس‌های خوشمزه استفاده کنید.

 

3-سینی مزه میوه‌ای

سینی مزه میوه‌ای

میوه از دیرباز عضو جدانشدنی جشن‌ها و مهمانی‌های ما بوده است. استفاده از میوه‌ها به‌عنوان سینی مزه انتخاب بسیار خوب و سالمی است. شما می‌توانید میوه‌های فصل را تهیه کنید و بعد از شست و شو خشک کنید. پوست برخی میوه‌ها را بکنید و سپس با ظاهر موردنظر آن‌ها را خرد کنید. سعی کنید ابعاد هر اسلایس میوه با سایر میوه‌ها متناسب باشد تا برای چیدمان میوه‌ها داخل سینی دچار مشکل نشوید. حتما برای چیدن سینی مزه میوه‌ای، از چاقو تیز استفاده کنید و بدون له شدن میوه‌ها و چکیدن آب میوه درون سینی، میوه‌ها را با بهترین چیدمان سرو کنید. حتما قبل از رسیدن مهمانان این میوه‌ها را آماده کنید و داخل یخچال قرار دهید. برای جلوگیری از تغییر رنگ میوه‌ها حتما روی سینی را سلفون بکشید و سریع‌تر آن را سرو کنید.

 

4-سینی مزه شور

سینی مزه شور

معمولا در قانونی نانوشته، خوراکی‌هایی که درون یک سینی مزه قراردارند، طعم‌های مشترکی باهم دارند. اگر بخواهید طرز تهیه سینی مزه ساده را یاد بگیرید، کافی است تا خوراکی‌های هم مزه را انتخاب کنید و درون سینی مناسبی بریزید. یادتان باشد که تداخل طعمی بین خوراکی‌ها وجود نداشته باشد. در سینی مزه شور، می‌توانید از آجیل‌های شور، چیپس، پفک، ترد، چوب شور و کرانچی پنیری استفاده کنید. سعی کنید باتوجه به اختلاف رنگ خوراکی‌ها و کنتراست آن‌ها، بهترین چیدمان را درون سینی انجام دهید. برای زیباتر شدن سینی مزه شور، می‌توانید از کاسه‌های کوچک یا سس‌ خوری‌های مینیاتوری داخل سینی استفاده کنید و چیدمان هیجان‌انگیزی درون سینی ایجاد کنید. برای داخل این ظرف‌ها می‌توانید از سس‌‌های مختلف و ماست موسیر استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: فینگر فود چیست؟ آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

 

5-سینی مزه شیرین

سینی مزه شیرین

خوراکی‌های شیرین همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند. استفاده از پاستیل، مارشمالو، شکلات و شیرین گندمک از رایج‌ترین انواع خوراکی‌های شیرین و مناسب برای سینی مزه شیرینی است. استفاده از دونات‌های مینیاتوری، کیک‌های کوچک و تزیین شده به همراه بیسکوییت‌ها و کوکی‌های خوشمزه مغزدار از بهترین گزینه‌هایی است که یک سینی مزه شیرین و هیجان‌انگیز را می‌سازد. اگر اهل شیرینی و شکلات هستید یا برای کودکان می‌خواهید سورپرایز جذابی تدارک ببینید، حتما از همین روش استفاده کنید و یک سینی خوشمزه تدارک ببینید.

 

6-سینی مزه ترش

سینی مزه ترش

استفاده از خوراکی‌های ترش در جشن‌ها و مهمانی‌ها نیز بسیار رایج است و طرفداران خاص خود را دارد. سینی مزه ترش معمولا با استفاده از آلبالو، آلو، آلو جنگلی، لواشک، تمبر هندی و آلوچه چیده می‌شود. این روزها در مراکز خرید بزرگ، می‌توانید کیک‌های لواشک یا رولت‌های لواشک و آلوچه را تهیه کنید و در این سینی مزه استفاده کنید.

 

7-سینی مزه میکس

سینی مزه میکس

اگر علاقه‌مند باشید که بخواهید طرز تهیه انواع سینی مزه را یاد بگیرید، باید به جزییات توجه کنید. سینی مزه میکس بهترین و جذاب‌ترین سینی مزه محسوب می‌شود. این سینی مزه با استفاده از خوراکی‌های رنگارنگ و خوشمزه چیده می‌شود. استفاده از برگه‌های ژامبون، گوجه گیلاسی، زیتون، بیسکوئیت، شکلات، چیپس و فینگرفود در این مدل سینی بسیار رایج است. اگر بخواهید چنین سینی خوشمزه‌ای تهیه کنید، می‌توانید دو یا سه مدل از این سینی را تهیه کنید و در قسمت‌های مختلف میز پذیرایی قراردهید تا همه مهمانان به‌راحتی امکان دسترسی به سینی مزه میکس را داشته باشند و باب سلیقه خودشان خوراکی‌ها را انتخاب کنند.

 

8-سینی مزه پروتئینی

سینی مزه پروتئینی

در جشن‌ها و مهمانی‌ها تحرک و جنب و جوش زیاد است. پس بدیهی است که اکثر مهمانان برای ساعات میانی جشن، احتیاج به خوراکی‌هایی دارند که کمی سیرشان کند. سینی مزه پروتئینی بهترین گزینه برای این‌کار است. شما می‌توانید با استفاده از سوسیس، کالباس، بیف‌ها، انواع پنیر و ناگت‌های متنوع این سینی خوشمزه را تهیه کنید. سینی مزه پروتئینی را می‌توانید به همراه دیگر خوراکی‌ها تزیین کنید و سپس بچینید. معمولا ژامبون را با استفاده از زیتون و گوجه گیلاسی تزیین می‌کنند و پنیرها را به‌همراه تکه‌های نان فینگرفودی دیزاین کرده و داخل سینی مزه می‌چینند. سینی مزه پروتئینی پای ثابت اکثر جشن‌ها و مهمانی‌ها است.

 

حتما بخوانید: تزیین میوه برای مهمان مناسب مهمانی های ساده و خاص

 

9-سینی مزه سوخاری

سینی مزه سوخاری

شاید شما هم طرفدار پر و پا قرص سوخاری باشید. برای عاشقان سوخاری تفاوتی ندارد که سوخاری چه چیزی را استفاده می‌کنند. پیاز سوخاری، ناگت سوخاری، فیله سوخاری، قارچ سوخاری و سیب زمینی سوخاری از جمله خوشمزه‌ترین و هیجان‌انگیزترین خوراکی‌هایی است که درون سینی مزه سوخاری چیده می‌شود. در این سینی باید از سس‌های متنوعی استفاده شود تا مهمانان براساس علایق خودشان بهترین مدل سس را انتخاب کنند و از طعم هیجان‌انگیز خوراکی‌ها لذت ببرند.

 

10-سینی مزه پنیری

سینی مزه پنیری

پنیر یکی از خوراکی‌های هیجان‌انگیز و متنوع در دنیا است. این خوراکی خوشمزه در هر منطقه و کشوری با سبک خاصی تهیه می‌شود و مزه منحصر به فردی دارد. سینی مزه پنیری برای جشن‌های لاکچری و هیجان انگیز انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود. اگر شما هم طرفدار سینی مزه پنیری هستید، باید سری به سوپرمارکت‌های بزرگ یا هایپر مارکت‌های شمال شهر بزنید و چند مدل پنیر تهیه کنید. استفاده از انوع پنیر بر روی ظرف سرو پنیر گزینه باکلاس و جذابی برای میز پذیرایی شما است. سعی کنید از پنیرهای رنگی نیز استفاده کنید و چیدمان فوق‌العاده‌ای برای میز خوراکی خلق کنید.

 

حتما بخوانید: راهنمای کامل برگزاری دورهمی لاکچری و هیجان انگیز

 

طرز تهیه سس سینی مزه

طرز تهیه سس سینی مزه

همان‌طور که می‌دانید، در جشن ها و مهمانی‌ها، استفاده از سس در کنار سینی مزه بسیار رایج است. سس‌ها دنیای متنوع و فوق‌العاده‌ای دارند. معمولا با استفاده از طعم سس‌ها می‌توان معمولی‌ترین خوراکی‌ها را تبدیل به خوشمزه‌ترین گزینه‌ها کرد. پس اگر شما نیز علاقه‌مند هستید تا بهترین و خوشمزه‌ترین سس‌ها را برای سینی مزه درست کنید در ادامه همراه ما باشید.

 

1- طرز تهیه سس سیر سینی مزه

سس سیر یکی از حرفه‌ای ترین و خوشمزه‌ترین انواع سس محسوب می‌شود. سس سیر با خوراکی‌های متنوعی قابل سرو است. معمولا از این سس در کنار سینی مزه سبزیجات، سینی مزه فست فود و فینگر فود نیز استفاده می‌شود. طعم و عطر فوق‌العاده سیر باب میل بسیاری از افراد است. برای درست کردن سس سیر 8 عدد حبه سیر را پوست بگیرید و داخل خرد کن له کنید و به همراه یک عدد لیمو ترش متوسط و تخم مرغ هم بزنید تا رنگ سس روشن شود. بعد از این مرحله می‌توانید نمک، فلفل و خردل را اضافه کنید و کمی روغن مایع را به سس اضافه کنید تا غلظت آن به حد موردنظر برسد.

 

2-طرز تهیه سس فلفل سوئدی سینی مزه

سس‌های تند ازجمله جذاب‌ترین انواع سس محسوب می‌شوند. برای درست کردن سس تند کافی است تا 6 عدد فلفل قرمز را نصف کنید، دانه‌های آن را خارج کنید و ریز خرد کنید. سپس فلفل را به همراه 8 عدد گوجه پوست گرفته شده پوره کنید و داخل قابلمه بریزید تا به همراه یک لیوان آب جوشیده و نرم شوند. سپس کمی شکر، سرکه سیب و عسل را به سس اضافه کنید. بعد منتظر بمانید تا این سس به غلظت مناسبی برسد و بعد از خنک شدن آن را سرو کنید.

 

3-طرز تهیه سس خامه‌ای سینی مزه

سس خامه یک سس هیجان‌انگیز برای سرو شدن کنار سینی مزه است. شما می‌توانید 40 گرم کره را داخل ظرف مناسب حرارت دهید تا به مایع تبدیل شود. بعد از آب شدن کره، سه قاشق خامه صبحانه چرب را اضافه کنید و یک قاشق مرباخوری سیر تازه رنده شده به این محتویات اضافه کنید. فلفل، آویشن و کمی گشنیز را به این سس اضافه کنید و شعله را خاموش کنید. سس هیجان‌انگیز شما آماده است.

 

4-طرز تهیه سس تار تار سینی مزه

سس تارتار بسیار خوشمزه و باب میل و سلیقه اکثر افراد است. درست کردن سس تارتار بسیار آسان است. کافی است کمی پیاز یا پیازچه را ریز خرد کنید و به همراه کمی خیار شور و جعفری داخل ظرف مناسبی بریزید و به همراه سس مایونز، آبلیمو (لیمو تازه)، سیر و کمی نمک مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را داخل یهچال قرار دهید و منتظر بمانید تا سس به خوبی طعم خوراکی‌ها را بگیرد. بعد از باز کردن درب سس، عطر فوق‌العاده سس تارتار را حس می‌کنید.

 

5-طرز تهیه سس یونانی سینی مزه

معمولا برای خوردن سینی مزه سبزیجات، باید سس خوشمزه‌ای آماده کنید. سس یونانی گزینه مطلوبی برای سرو کردن در کنار سبزیجات است. پس چه بهتر که درست کردن این سس خوشمزه و ساده را یاد بگیرید. برای این‌کار باید نصف پیمانه روغن زیتون بکر و خوش عطر را به همراه 2 عدد سیر له شده مخلوط کنید و کمی آبلیمو و اندکی آویشن و فلفل داخل آن بریزید. مخلوط کن را روشن کنید و این مخلوط را به میزان کافی یکدست کنید. سپس سس را داخل یخچال قراردهید و از طعم جذاب آن لذت ببرید.

 

6-طرز تهیه سس رنچ سینی مزه

سس رنچ یکی از انواع سس خوشمزه در کنار سینی مزه است. سس رنچ سسی آمریکایی است که طرز تهیه آسانی دارد. کافی است 120 گرم خامه ترش را به همراه 200 گرم سس مایونز و پودر پیارچه مخلوط کنید. کمی جعفری و شوید به سس اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه را به سس اضافه کنید و کمی پودر ماهی سیریک را به سس اضافه کنید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید. یادتان باشد که این سس نیاز به حدود 50 دقیقه استراحت در محیط خنک دارد. حتما بعد از خنک شدن سس، آن را سرو کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

 

خلاصه مطلب

تهیه سینی مزه برای جشن‌ها و مهمانی‌ها یکی از گزینه‌های فوق‌العاده است. با استفاده از سینی مزه می‌توانید خوراکی‌های رنگارنگی را روی میز چیده و از مهمانان‌تان به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنید. تهیه کردن سس‌های متنوع و خوشمزه باری سرو کردن در کنار سینی مزه فکر بکری است که شما را یک کدبانو نمونه نشان می‌دهد. آیا پیشنهاد بهتری برای سرو کردن در مهمانی دارید؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
سالاری سعید
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

عالی بود. تشکرازمطالب مفیدتون.

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید