ایده و خلاقیت

1000 نکته برای داشتن یک جشن عروسی خوب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

آرزوی برگزاری یک جشن عروسی ایده آل و رویایی دارید؟ در این قسمت از سایت تشریفینو چگونگی آن را بخوانید.

دختر و پسری که با یکدیگر ازدواج می‌کنند، عاشق یکدیگر بوده و می‌خواهند همانقدر که به همدیگر علاقمند هستند و همه چیز بین آن‌ها زیبا و رویایی است، مراسم ازدواج خوبی داشته باشند تا خاطره زیبایی از شب به هم رسیدن در ذهن خود و مهمانان ثبت کنند. داشتن یک مراسم ایده‌آل به چشم تماشاگر آسان است اما برای عروس و داماد و حتی خانواده های آنان پر از چالش بوده و نیاز به دوندگی دارد. به همین دلیل در این بخش از سایت تشریفینو چگونه جشن عروسی خوبی داشته باشیم را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا با رعایت نکاتی ساده اما مهم بتوانید شب رویایی زندگی خود را به زیبایی تمام برگزار کنید.

 

ویژگی های جشن عروسی خوب چیست؟

ویژگی های جشن عروسی خوب چیست؟

اگر علاقه مند هستید که جشنی خوب، بی عیب و نقص و عالی برگزار کنید، باید ویژگی‌های آن را بدانید تا آگاهانه تصمیم بگیرید. ویژگی‌های یک جشن عروسی خوب از نظر هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی  ویژگی های یک جشن عروسی خوب شامل موارد زیر است:

  • شادی و خوشحالی: جشن عروسی باید به شادی و خوشحالی عروس و داماد و تمام مهمانان منتهی شود. فضای عالی، اکتیو، شاد و پر از انرژی در جشن عروسی، برای همه مهمانان روحیه خوبی ایجاد می‌کند و خاطره خوش آن شب را ماندگار خواهد کرد.
  • طراحی و دیزاین شیک: دکوراسیون جشن عروسی باید زیبا، خلاقانه و جذاب باشد. استفاده از گل‌های زیبا، طبیعی، رنگ‌های دارای هارمونی و جزئیات ظریف، فضای رومانتیک و دلنشین، همگی از ویژگی های یک جشن عروسی با کیفیت است که معمولا توسط تیم تشریفات مجالس انجام می‌شود..
  • خوراکی هایی با طعم و عطر خوب: ارائه غذاهای خوشمزه و با کیفیت در جشن عروسی، اهمیت بسیار زیادی دارد. طعم‌های لذیذ و متنوع، به همراه منوهایی هیجان انگیز، مناسب و دارای طیف مناسبی از غذا، دسر و نوشیدنی، جشن را برای مهمانان جذاب تر می‌کند.
  • موسیقی و رقص: داشتن موسیقی مناسب و فضای تعریف شده برای رقص که به استیج دنس شهرت دارد، از ویژگی‌های مهم یک جشن عروسی خوب است. موسیقی با کیفیت و مناسب باعث جذب مهمانان به رقص و شادی تاثیر زیادی دارد.
  • خدمات حرفه‌ای تشریفات مجالس: استفاده از خدمات حرفه‌ای تشریفات مجالس در طراحی و دیزاین محوطه، میز مهمانان، سالن، موسیقی و غیره می‌تواند جشن عروسی را به یک تجربه خاص تبدیل کند. حضور افراد متخصص و باتجربه در اجرای جشن، از جمله ویژگی‌های مهمی است که می‌تواند جشن را خاص جلوه دهد.
  • هارمونی: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که میتواند جشن شما را به شدت مورد توجه قرار دهد، هارمونی است! توجه به فصل برگزاری جشن، انتخاب رنگ لبتسف کروات و جزییات یا دیتیل ساقدوش ها و همچنین رنگ گل ها و دیزاین فضای جشن همگی با یک هارمونی مشخص بروز میکنند.
  • برنامه‌ریزی مناسب: برنامه‌ریزی صحیح و منظم برای جشن عروسی، برای انطباق زمانی و بهینه سازی فعالیت‌ها اهمیت زیادی دارد. هماهنگی بین تمام عوامل مختلف و ایجاد نظم و جریانی بی عیب و نقص در طول روز، جشن را به خوبی پیش برده و از ایجاد هرگونه تأخیر یا سردرگمی جلوگیری می‌کند.
  • حضور عزیزان: دعوت و حضور عزیزان و خانواده در جشن عروسی، برای عروس و داماد بسیار مهم است. احساس حمایت و عشق از سوی خانواده و دوستان، این رویداد را ویژه‌تر و خاطره‌انگیزتر می‌کند. یادتان باشد که حتما از افرادی که به آن ها علاقه‌مند هستید، در این روز شیرین و خاص دعوت کنید تا خاطره آن را در ذهن تان پر رنگ تر کنند.
  • خلق خاطرات: یک جشن عروسی خوب باید خاطراتی خوب و ماندگاری  برای همه شرکت کنندگان ایجاد کند. استفاده از عکس‌ها و فیلم‌ها برای ثبت این خاطرات، می‌تواند ایده بسیار مطلوبی باشد.

 

چگونه جشن عروسی خوبی داشته باشیم؟

چگونه جشن عروسی خوبی داشته باشیم؟

با توجه به ویژگی هایی که در خصوص جشن عروسی خوب مطرح شد، قطعا شما نیز علاقه‌مند هستید تا بدانید چطور می‌توانید یک جشن خاطره انگیز و خوب داشته باشید. به این ترتیب قادر هستید تا جزییات را مو به مو اجرا کنید و برای بهتر شدن سطح برگزاری جشن عروسی، از متخصصین تیم تشریفات مجالس کمک بگیرید تا برنامه ریزی حرفه ای برای برگزاری انجام شود. نکات متفاوتی در پروسه برگزاری خوب یک جشن خاص دخیل هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. اگر شما نیز کنجکاو هستید که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید، در ادامه همراه ما باشید تا نکات داشتن یک جشن عروسی خوب و زیبا را بررسی کنیم.

 

1-مشخص کردن بودجه

بودجه اصلی‌ترین عاملی است که باید به آن توجه شود زیرا پایه اصلی برگزاری جشن عروسی است. بودجه در نظر گرفته شده برای دفترخانه، باغ تالار یا سالن عقد، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، خرید سرویس طلا، خرید لباس، پذیرایی از مهمان‌ها، کارت دعوت و ... همگی براساس اولویت و علایق عروس و داماد، دسته بندی می‌شوند. گاهی برای کاهش هزینه ها می‌توان از انجام برخی از موارد چشم پوشی کرد و سمت و سوی جشن را به یک سبک خاص هدایت کرد. این بسته به اولویت شما و خلاقیتی است که تیم برگزار کننده عروسی در این زمینه ارائه می‌کند. اگر اطلاعاتی در خصوص هزینه های برگزاری جشن عروسی ندارید، حتما با متخصصین کاژو تماس بگیرید. این تیم در برگزاری جشن ها و مهمانی های خاص تخصص ویژه ای دارد و می‌تواند به راحتی با درک نیازهای شما و تعداد مهمانان، هزینه برگزاری را با شرایط مختلف شرح دهد.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین تشریفات مجالس و تشریفات عروسی در تهران

 

2-خرید حلقه و سرویس طلا

خرید حلقه و سرویس طلا

خرید حلقه یکی از مواردی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، زیرا به نوعی نشان دهنده شروع یک عهد و پیمان است. خرید سرویس طلا نیز از گذشته های دور مرسوم بوده است، اما این روزها به دلیل هزینه های گزاف خرید طلا، می‌توان سرویس طلا را با سرویس نقره یا موارد اینچنینی تغییر داد. یادتان باشد آن چه اهمیت دارد تفاهم، عشق و درک متقال در زندگی مشترک است. هرچند خرید حلقه ازدواج نگاهی سرمایه گذاری طور ندارد! اما آگاهی از ریزه کاری های خرید آن کمک میکند تا اقدامات دقیقی انجام دهید. برای مثال، خرید حلقه با سنگ های جواهری میتواند هزینه بسیار بالایی به شما تحمیل کند. اگر قصد دارید حلقه ای اقتصادی تهیه کنید، اصلا سراغ جواهر نروید! نکته مهم دیگر محل خرید حله ها است؛ عدم خرید از جواهر فروشی های معتبر موجب می‌شود تا هزینه بالایی برای یک سنگ متوسط پرداخت کنید. شناخت جواهر یک تخصص ویژه است که قطعا من و شما از آن هیچ اطلاعاتی نداریم؛ به همین دلیل باید حتما از افراد متخصص در این زمینه باید کمک بگیرید یا به مراکز قابل اعتمادی مراجعه نمایید.

 

3-خرید آینه و شمعدان

در فرهنگ ایران، خرید آینه و شمعدان عروسی یکی از سنت‌های مرتبط با پروسه ازدواج و عروسی است. این سنت به عنوان بخشی از تزئینات مراسم عقد جهت ایجاد فضایی زیبا و رمانتیک به کار می‌رود. آینه در فرهنگ ایران، نمادی از روشنی، شفافیت و زیبایی است. آینه‌ها با طرح‌ها و قاب‌های مختلف، به عنوان تزئیناتی برای میز عقد، دکوراسیون محل برگزاری مراسم و فضاهای مختلف خانه عروس و داماد استفاده می‌شوند. از آینه‌ها برای ایجاد تأثیر بصری و بزرگنمایی استفاده می‌شود و به فضا شکوه و جلوه خاصی می‌بخشد. شمعدان نیز در مراسم عروسی ایران، نمادی از نور و روشنایی هستند. شمعدان‌ها با طرح‌ها و شیوه‌های مختلف نورپردازی، جوی مجلل و رمانتیک را خلق می‌کنند. معمولاً در مراسم عروسی از شمع‌های سفید استفاده می‌شود که نمایانگر پاکی و صفا است. خرید آینه و شمعدان عروسی در ایران به عنوان یکی از رسوم و سنت‌های عروسی قدیمی مورد توجه قرار می‌گیرد. این لوازم تزئینی، نمادی از زیبایی، شکوه و استقلال زن و مرد در زندگی مشترک است.

بهتر است بدانید که این روزها زوج های جوان برای کاهش هزینه ها اقدام به خرید آینه و شمعدان نمی‌کنند. به همین دلیل بسیاری از آن ها بدون خرید آینه و شمعدان زندگی مشترک را آغاز می‌کنند.

 

4-محضرخانه یا سالن عقد

محضرخانه یا سالن عقد

انتخاب این که جشن عروسی داشته باشید یا بعد از برگزاری جشن عقد زندگی مشترک را آغاز کنید بر عهده خودتان است. اما بهتر است بدانید که این روزها کاهش هزینه ها در اولویت بالایی قرار دارد. در بعضی از تالارها اتاق عقد جداگانه وجود دارد که می‌توانید مراسم عقد خود را در کنار عروسی برگزار کنید؛ اگر هم اتاقی وجود نداشته باشد ساعات اولیه مراسم در تالار سفره عقد چیده می‌شود و پس از اتمام مراسم، سفره جمع می‌شود تا فضایی برای رفت و آمد و رقص وجود داشته باشد. پس از آن می‌توانید با میوه و شیرینی و شام از مهمانان پذیرایی کنید. در محضرخانه‌ها از همان ابتدا سفره عقد آماده پهن شده است و تا انتهای مراسم جمع نمی‌شود. بسیاری از محضرهای ازدواج به بازسازی و دیزاین جدیدی ترتیب داده‌اند طوریکه می توانید با استفاده از تجهیزات موجود در مجموعه، در کنار خطبه عقد از مهمانان پذیرایی کنید. ظرفیت برخی سالن های عقد تاحدی است که می‌توانید  برای پذیرایی ناهار یا شام از آن استفاده کنید. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به جای محضر یا تالار، جشن عروسی خود را در خانه، باغ یا ویلا برگزار کنند. اگر در خانه مراسم می‌گیرید، نیاز است از قبل بعضی از وسایل دست و پاگیر را جمع کرده تا پذیرایی از مهمان‌ها راحت‌تر صورت پذیرد. در بعضی از شهرستان‌ها به دلیل حیاط دار بودن خانه‌ها، برگزاری جشن عروسی در خانه متداول است که شور و هیجان خاص خود را دارد. ویلا نیز از گزینه‌های دیگری است که می‌توان در آنجا جشن عروسی گرفت.

 

پیشنهاد مطالعه: تعبیر خواب عروسی خواهر چیست؟

 

5-مشخص کردن تعداد مهمان‌ها

مشخص کردن تعداد مهمان‌ها

مشخص کردن تعداد مهمانان یکی از مهمترین اقدامات شما است. چرا که برای عقد قرارداد با تشریفات مجالس یا برگزاری مراسم توسط خودتان، باید تعداد مشخصی را بدانید. این تعداد معمولا با درنظر گرفتن جزییات مشخصات تعیین میشوند. برای تعیین این تعداد حتما باید با خانواده ها مشورت کنید. اگر محدودیتی برای تعداد مهمان وجود دارد، حتما تلاش کنید تا افراد نزدیک تر به خودتان را دعوت کنید و با کاهش تعداد کودکان، امکان حضور افراد بیشتری را فراهک کنید. برای تعیین این تعداد، باید حتما به این نکات توجه کنید:

  • متراژ سالن عقد یا تالار: اگر محضرخانه یا تالار کوچک است بهتر است مهمان‌های کمتری دعوت کنید زیرا زیاد بودن تعداد آن‌ها نیاز به فضای بیشتری برای ایستادن و نشستن دارد و شلوغ بودن چنین مراسمی خصوصا در فیلم‌ها چندان مطلوب نیست. بزرگ بودن بیش از حد تالار یا محضر با تعداد مهمان‌های اندک نیز جذابیتی ندارد. به همین دلیل باید از متخصصین تشریفات مجالس اطلاعات کسب کنید.
  • میزان ارتباط و صمیمیت: سعی کنید برای داشتن یک جشن عروسی خوب و شاد مهمان‌هایی را دعوت کنید که با آن‌ها روابط خوبی دارید، به عنوان مثال همسایه‌ای که سال به سال او را نمی‌بینید و از احوال وی خبر ندارید دلیلی ندارد که به جشن عروسی دعوت شود. پس در صورت دارا بودن محدودیت، تلاش کنید تا حد امکان نزدیکان را دور خودتان جمع کنید و خاطره سازی نمایید.
  • بچه‌ها: بچه‌ها و کودکان وابستگان دلبند و شیرینی هستند که شادی بخش لحظات زندگی به شمار می‌آیند اما گاهی شیطنت آن‌ها به حدی می‌رسد که نظم مراسم را به هم می‌زنند. قبل از برگزاری مراسم خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید کودکان در مراسم شما حضور داشته باشند یا خیر. اگر مشکلی با این موضوع ندارد، مهمانان را خانوادگی دعوت کنید و اگر تحمل بچه برایتان دشواراست تنها عبارت آقای ... به همراه بانو را در کارت عروسی قید کنید که نشان از دعوت پدر و مادر بدون حضور فرزند دارد.

 

6-سفارش کارت عروسی

 

کارت عروسی به عنوان یک دعوت رسمی به شمار می‌رود که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است و امروزه شکل‌های مختلفی از آن به بازار آمده است. کارت‌های عروسی مدل‌های بسیار متنوعی دارند که با مراجعه به مراکز کارت عروسی در شهر خود می‌توانید با انواع آن‌ها آشنا شوید. انتخاب نوع کارت عروسی بستگی به بودجه و سلیقه دارد. در کارت عروسی علاوه بر ذکر کردن آدرس، تاریخ و ساعت مراسم می‌توانید کروکی جداگانه برای راحت‌تر پیدا کردن مسیر قرار دهید هرچند که امروزه اینترنت کار را راحت‌تر کرده است. پخش کردن کارت عروسی زمان‌بر است زیرا باید به تک تک خانه‌ها مراجعه کرده و کارت را به آن‌ها داد. می‌توانید خانه شخصی را مانند پدربزرگ و مادربزرگ انتخاب کنید که محل رفت و آمد اکثریت است و کارت عروسی افراد را به آن‌ها بسپارید و سپس شخصا به هر یک اطلاع دهید تا از آن‌جا کارت را بگیرند.

راه دیگر دعوت کردن از طریق شبکه‌های مجازی است که نیاز به مراجعه حضوری نداشته و تنها کافی است از طریق شبکه‌ها افراد مد نظر را دعوت کنید. چنین امری تقریبا متداول شده است و با ارسال یک کارت دعوت دیجیتال، همه کارها انجام می شود. گاهی از این روش برای دعوت کردن افرادی که با آن‌ها صمیمی‌تر هستید مانند دوست دوران مدرسه، همکلاسی دوران دانشگاه و ... استفاده می‌شود و بقیه مهمانان با کارت دعوت عروسی دعوت می‌شوند. همچنین می‌توانید در کنار دعوت، لوکیشن مراسم را فرستاده تا بتوانند به راحتی تالار یا محضرخانه را پیدا کنند.  

 

پیشنهاد مطالعه: آداب و رسوم عروسی در ایران از گذشته تا به امروز

 

7-عقد قرارداد تشریفات و خدمات مجالس

عقد قرارداد تشریفات و خدمات مجالس

حتما دغدغه شما است که بدانید چگونه جشن عروسی خوبی داشته باشیم؟ یکی از راه‌های برگزاری جشن عروسی خوب و باکیفیت، سپردن آن به افراد متخصص است. بهترین روش اداره کردن مراسم، استفاده از خدمات مجالس است که با توجه پکیج‌های مختلف خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. موسسات خدمات مجالس، صفر تا صد مراسم را برنامه‌ریزی کرده و تمام جزییات مدنظرتان را اجرایی میکنند.  در واقع این تیم اجرا کننده برنامه‌ها هستند و با توجه به سطح خدمات مدنظر شما، پکیج های مختلفی را ارائه میکنند.. توصیه می‌شود از قبل برای انتخاب خدمات مجالس تحقیق کرده و از عروس دامادهایی که با آن‌ها قرارداد بسته‌اند سوال کنید تا از کیفیت کار مطمئن شوید.

در بعضی از خانواده‌ها فردی وجود دارد که به دلیل تجربه‌های قبلی و تخصص در این حوزه، به خوبی می‌تواند مراسم را اداره کند. در صورت تمایل می‌توانید از وی درخواست کنید که به عنوان فرد آگاه مدیریت، ارتباط با تشریفات و نظارت در جشن عروسی شما را به عهده بگیرد.

 

8-رزرو و هماهنگی های لازم برای  برگزاری جشن عروسی

هر نوع خدماتی را که برای جشن عروسی در نظر گرفته‌اید باید از قبل رزرو کنید، مانند:

  • محضر، تالار، باغ و ...
  • آرایشگاه
  • لباس عروس
  • آتلیه
  • سفارش کیک عروسی
  • آمادگی قبل عروسی

معمولا رزرو مراسم از یک ماه قبل و حتی زودتر آغاز می‌شود. بهتر است تاریخ جشن عروسی خود را طوری تعیین کنید که در آن روز به مناسب خاص بیش از حد خیابان‌ها ترافیک نباشد و اینکه اگر مهمان از شهرستان دارید مراعات حال آن‌ها را هم برای آمدن و برگشتن بکنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای خرید عروسی کجا برم ؟ بهترین مراکز خرید عروسی

 

1-رزرو خدمات آتلیه عروسی

شاید بهتر باشد بگوییم آتلیه از همه چیز مهم‌تر است زیرا اگر جشن عروسی به خوبی برگزار نشود، حداقل عکس و فیلم‌ از چنین شبی به یادگار می‌ماند. عکس و فیلم چند سال بعد یادآور خاطرات خوش شما است بنابراین بهتر است با آتلیه‌ای قرارداد ببندید که حرفه‌ای و با تجربه باشد و همچنین با سلیقه شما همخوانی داشته باشد. اگر با فیلمبردار یا عکاس مرد راحت نیستید، تقاضا کنید که نیروی خانم برای شما در نظر گرفته شود. از قبل عکس‌ها و کلیپ‌های آتلیه را مشاهده کرده تا مطمئن شوید که می‌خواهید ثبت بهترین خاطرات شب زندگی خود را به آن بسپارید طوریکه سال‌ها بعد از انتخاب خود پشیمان نشوید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از آتلیه بخواهید از مهمانان همراه با شما عکس بیندازد و سپس عکس ها را به مهمان نشان دهد تا در صورت رضایت آن عکس را چاپ کنید. در این حالت مهمانان از اینکه به زیبا افتادن آن‌ها در عکس بها داده‌اید تشکر خواهند کرد. اگر اهل فرمالیته عروسی هستید، برای این کار قبل از جشن برنامه ریزی کنید تا در شلوغی های جشن عروسی، گرفتار این کار نشوید و با خیالی آسوده خاطرات شیرینی را ثبت کنید.

 

2-رزرو خدمات آرایشگاه عروس و داماد

رزرو خدمات آرایشگاه عروس و داماد

قطعا زمانی که از خود راضی هستید، حالتان بهتر است و می‌توانید لحظاتی شاد را در کنار مهمان‌ها تجربه کنید. یکی از راه‌های داشتن حال خوب، ایجاد ظاهری زیبا و آراسته است. آرایشگاه یکی از گزینه‌هایی است که باید به آن توجه شود زیرا همه شما را با آن آرایش دیده و در عکس و فیلم‌ها به عنوان یک چهره ماندگار ثبت می‌شود. بهتر است عروس و داماد دنبال سالنی باشند که کار خود را حرفه‌ای و با قیمت مناسب انجام دهد. همچنین از قبل نوع و سبک آرایشی که با چهره و تیپ شما سازگار است را شناسایی و انتخاب کنید. برای داماد نیز خدمات دامادی به همین شکل ارائه می‌شود. شما باید حتما حداقل 1 الی 2 ماه قبل از عروسی برای رزرو سالن اقدام کنید و نوع خدمات مدنظرتان را ذکر کنید. یادتان باشد که چنین اقداماتی بیش از پیش می‌تواند برای‌تان فید بک عالی همراه داشته باشد. 

 

پیشنهاد مطالعه: برای جشن عروسی چی بپوشم ؟ پوشش عروسی غریبه و آشنا

 

3-رزرو خدمات لباس عروس (خرید یا اجاره)

یکی از راه‌های داشتن مراسم ایده آل، انتخاب لباس مناسب است. لباس عروس باید قالب تن بوده و وزن آن طوری باشد که هنگام راه رفتن اذیت نکند. کت و شلوار آقا داماد هم باید جنس خوبی داشته باشد تا چروک نشود. در صورتی که گرمایی هستید می‌توانید به جای یک پیراهن، دو پیراهن خریده تا وسط مراسم آن را با پیراهن تمیز جایگزین کنید. به عروس خانم‌ها توصیه می‌شود لباس عروس جیب دار انتخاب کنند تا بتوانند دستمال خود را درون جیب مخفی کرده و هنگام نیاز به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. همچنین اگر لباس عروس دنباله دار است فردی را در نظر بگیرید که دنباله لباس را گرفته تا هم زیر دست و پا نماند و هم زیبایی آن حفظ شود. کفش در نظر گرفته شده برای روز عروسی باید راحت باشد. بهتر است از قبل چندین بار کفش را پا کرده تا با آن راحت باشید. برای راحتی بیشتر می‌توان دو جفت کفش برای مراسم در نظر بگیرید تا در صورت نیاز آن‌ها را با یکدیگر تعویض کنید. رقصیدن و شادی کردن با مهمان‌ها نیازمند بدنی سالم است تا هم یک شب را برای خود زیباتر کنید و هم برای مهمانان خاطره‌ای خوش بسازید بنابراین از اهمیت کفش غافل نشوید تا پا را زخمی و ناراحت نکند. اگر قصد دارید لباس عروس را اجاره کنید، حتما برای انتخاب سریع تر آن در تاریخ مقرر اقدام کنید، چرا که ممکن است به دلیل یک تداخل تاریخ، لباس مورد علاقه شما توسط فرد دیگری اجاره شده باشد. این مشکل برای خرید لباس عروس وجود ندارد اما در صورت سفارشی دوزی، باید باز هم سریع تر اقدام کنید تا همه عیب و نقص های احتمالی را برطرف کنند.

 

4-رزرو خدمات کیک عروسی 

رزرو خدمات کیک عروسی 

معمولا برای سفارش کیک عروسی 3 هفته زودتر می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید. کیک کاملا سلیقه ای است. بعضی عروس و دامادها براساس تعداد مهمانان کیک تهیه میکنند تا در زمان سرو شما از آن به عنوان دسر استفاده کنند. برخی دیگر با خرید کیک به همراه ماکت کیک، مقدار سفارش را کاهش می‌دهند تا در هزینه های عروسی صرفه جویی نمایند. متخصصین تشریفات مجالس در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی میکنند.

 

5-آمادگی قبل از عروسی

همیشه مراسم‌های مهم به قدری ذهن را درگیر می‌کند که فرد خود را فراموش می‌کند. یکی از نکات برای داشتن جشن عروسی خوب توجه به خود است. از نظر زیبایی و تغذیه به خود برسید و در صورتی که احساس می‌کنید برای رهایی از استرس و غم نیاز به حرف زدن دارید با شریک زندگی خود، دوست صمیمی یا مشاور صحبت کنید. بسیار مهم است که از درون و بیرون حس خوبی داشته باشید تا بتوانید به عنوان مهره مهم در کنار عزیزان خود خوش بگذرانید. تفریحات خطرناک را انجام ندهید، از محیط های شلوغ حضور نداشته باشید تا ریسک بیمار شدن برایتان کاهش پیدا کند. یادتان باشد که برای آمادگی قبل از عروسی، حتما نیاز دارید تا متعادل غذا بخورید، آب زیاد بنوشید و از ماسک جهت پیشگیری از بیماری در نزدیکی های عروسی استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای عروسی چطور آرایش کنم ؟ بهترین مدل آرایش عروسی

 

خلاصه مطلب

چگونه جشن عروسی خوبی داشته باشیم؟ یک از سوالاتی است که هر دختر و پسری به آن فکر می‌کند. هرچقدر اطلاعات، دانش و آگاهی شما بالاتر رود می‌توانید مراسم بهتری داشته باشید بنابراین در این مقاله به مهم‌ترین نکات اشاره شد تا شبی خاطره انگیز در کنار عزیزان خود داشته باشید.

شما چه ایده‌ای برای برگزاری جشن عروسی دارید؟ در بخش نظرات بیان کنید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید