ایده و خلاقیت

بایدها و نبایدها در انتخاب کارت عروسی را بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

انتخاب کارت عروسی و انواع کارت عروسی و باید ها و نباید ها در انتخاب کارت عروسی را در این مقاله توضیح داده ایم.

انتخاب کارت عروسی یکی از مراحل پایانی در برنامه ریزی عروسی محسوب می شود. دقیقاً جایی که شما لیست میهمانان را تهیه نموده اید، تعداد آن ها را با تشریفات و سالن هماهنگ کرده اید و گیفت های میهمانان را آماده نموده اید، در آخر نوبت به دعوت میهمانان به عروسی می شود. زیباترین و محترمانه ترین نوع دعوت به عروسی استفاده از کارت عروسی است. کارت عروسی نشان از ذوق و سلیقه عروس و داماد دارد و طراحی و انتخاب آن می تواند نمایانگر این باشد که شما چقدر سلیقه دارید و چه میزان ارزشی برای میهمانان خود قائل هستید. به دلیل اهمیت کارت عروسی لازم است بایدها و نبایدها در انتخاب کارت عروسی را بدانید.

 

قبل از انتخاب کارت عروسی تم جشن عروسی را مشخص کنید

قبل از انتخاب کارت عروسی تم جشن عروسی را مشخص کنید

اگر بخواهید با سلیقه و حساب و کتاب پیش روید و هارمونی خاصی از رنگ ها را برای دیزاین روز عروسی خود در نظر گرفته باشید، لازم است قبل از انتخاب کارت عروسی تم جشن عروسی را مشخص کنید. این که دیزاین جشن عروسی شما به چه شکل است؟ رنگی و متنوع است؟ یا انتخاب شما دیزاین لوکس با رنگ های صورتی و سفید در کنار طلایی است؟ آیا دیزاین روستیک مورد علاقه شما است و جشن عروسی شما تم روستیک دارد یا خیر. خلاصه زمان تصمیم گیری برای تم جشن عروسی همین حالا است. با انتخاب تم جشن عروسی می توانید به فکر مرحله بعد باشید که انتخاب کارت عروسی متناسب با تم جشن عروسی است. در ادامه یه مدل کارت عروسی رایج را معرفی خواهیم کرد.

کارت عروسی فانتزی

انتخاب کارت عروسی فانتزی

اگر تم جشن عروسی شما رنگی است، می توانید کارت عروسی فانتزی انتخاب کنید. استفاده از المان های رنگی، گل های رنگی و اشکال هندسی با شکل و فرم فانتزی که روی کارت چاپ شده است، در کارت عروسی فانزی به چشم می خورد. در این میان برخی عروس و داماد های خوش ذوق برای طراحی کارت عروسیفانتزی خود از دوستان طراح و گرافیست کمک می گیرند تا طرحی خاص و منحصر بفرد برای کارت عروسی فانتزی خود خلق کنند. انتخاب رنگ ها در کارت عروسی فانتزی بهتر است، دارای هارمونی با رنگ میز شیرینی و کیک عروسی، گل ها و دکوراسیون جشن عروسی باشد.

 

کارت عروسی لوکس

انتخاب کارت عروسی لوکس

برای انتخاب کارت عروسی لوکس، لازم است حتماً دیزاین جشن عروسی شما نیز دیزاین لوکس باشد و به قول معروف همه چیز شما به همه چیز بیاید. همانطور که انتخاب کارت عروسی رنگی و فانتزی برای یک جشن عروسی لوکس توصیه نمی شود. کارت عروسی لوکس معمولاً با دیزاین فاخری درون پاکت یا جعبه قرار گرفته است که در تزیین آن رنگ طلایی و نقره ای به چشم می خورد. معمولاً کارت عروسی لوکس دارای نوشته های طلاکوب یا نقره کوب است و طرح آن کلاسیک و سنگین می باشد. استفاده از سنگ، مروارید و بند های طلایی رنگ در کارت عروسی لوکس رایج است.

 

کارت عروسی روستیک

انتخاب کارت عروسی روستیک

همان طور که در مقاله عروسی در پاییز توضیح داده شد، دیزاین روستیک دیزاینی است که در آن همه چیز به حالتی روستایی و ساده در دسترس است. ترکیبی جذاب از چوب و شمع و کنف های نازکی که به دور شیشه های مربا پیچیده و از درخت و میز آویزان شده است. دیزاین روستیک حس طبیعت و زندگی را القا می کند و به همین ترتیب لازم است برای انتخاب کارت عروسی روستیک این نکته در نظر گرفته شود که کارت عروسی روستیک نزدیک ترین چیز به طبیعت و سادگی است و اگر اهل تجملات و کارت های لوکس هستید مناسب شما نخواهد بود. کارت عروسی روستیک معمولاً نوشته ای طراحی شده با تم سبز و قهوه ای است که بر روی مقوای قهوه ای رنگ چاپ شده. تزئین با کنف و برگ های سبز از جذابیت های کارت عروسی روستیک است.

 

مشخص نمودن شعر و نوشته روی کارت عروسی

یکی از سلیقه ای ترین بخش های سفارت کارت عروسی مشخص نمودن شعر و نوشته روی کارت عروسی است. بعضی زوج ها علاقمند هستند نوشته ای منحصر بفرد روی کارت عروسی خود داشته باشند، این افراد معمولاً انتخاب نوشته از آلبوم فروشگاه های سفارش کارت را کنار می گذارند و به دنبال دلنوشته های خودشان خواهند رفت. کارت عروسی یادگار ماندگاری از عروسی است و چه زیباست اگر نوشته آن حاصل عشق و علاقه عروس و داماد باشد و تا سال های سال روی کارت عروسی ثبت شود.

 

مشخص نمودن فونت نوشتار کارت عروسی

ممکن است در برنامه ریزی عروسی خوب پیش نرفته باشید و استرس وجود شمارا فراگرفته باشد. در این شرایط قطعاً حواس شما به خیلی از جزئیات نیست. تشریفینو رسانه تخصصی تشریفات و خدمات مجالس به شما گوشزد می کند در طراحی کارت حتماً به فونت نوشتار کارت عروسی دقت نمایید. از طراح خود بخواهید انواع نوشته ها و خوانایی آن را به شما نشان دهد. در این حال نوشته ای را انتخاب نمایید که بالاترین هارمونی با نوع طراحی کارت عروسی شما را دارا است. انتخاب فونت نستعلیق برای کارت های فانتزی اصلا توصیه نمی شود. پس حتماً در خصوص مشخص نمودن فونت نوشتار کارت عروسی با طراح کارت خود مشورت نمایید و نمونه های مختلف را مشاهده نمایید.

 

انتخاب جنس کارت عروسی

انتخاب جنس کارت عروسی نیز به نوبه خود مهم است. کارت عروسی بر اساس انواع مختلفی که در بالاتر معرفی شد، بر روی کاغذ، مقوا، چرم و پلکسی چاپ می شوند. چاپ کارت عروسی روی هر یک از این ورقه هایی که ذکر شد، هزینه خاص خود را دارد و شما بر اساس نوع کارتی که انتخاب نموده اید، طراحی کارت و علاقه خود قادر هستید هرکدام از این ورقه ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید برای هر یک از سبک هایی که در خصوص کارت عروسی ذکر شد؛ نوع خاصی از این ورقه ها هارمونی بیشتری دارد. برای مثال استفاده از مقوا و کاغذ با فرم کاهی و رنگ قهوه ای روشن در کارت عروسی روستیک بسیار رایج است.

 

محتوای کارت عروسی چیست

کارت عروسی درواقع نوعی کارت دعوت است که بوسیله آن زمان و مکان جشن عروسی خود را به میهمانان اطلاع خواهید داد. امروزه برای راحتی میهمانان کروکی مکان برگزاری جشن نیز در کارت قرار می گیرد. تاکید بر خوانایی محتوای کارت بسیار مهم است. بطور کلی در بالاترین قسمت کارت نام و یاد خدا است و در پایین آن نام و نام خانوادگی عروس و داماد ذکر می شود. بعضی عروس و داماد ها علاقمند هستند نام پدر مادر خود را نیز در کارت بافزایند که کاملاً سلیقه ای است. محتویاتی همچون شعر، تقویم و ذکر روز و ساعت برگزاری جشن عروسی و مکان آن بسیار مهم است. برخی افراد نیز بنابر نوع طراحی کارت عروسی خود علاقمند هستند تاریخ میلادی مراسم خود را نیز در کارت ذکر کنند. 

 

درخواست تائیدیه قبل از چاپ کارت عروسی

بدلیل استرس و هیجان فراوان عروس و داماد، بسیار اتفاق می افتد، در متن و اطلاعاتی که در اختیار طراح کارت عروسی قرار داده اند اشتباهی تایپی یا محتوایی وجود دارد که متوجه آن نمی شوند. لازم است بدانید مسئولیت کلیه این اشتباهات بر عهده سفارش دهنده یا همان عروس و داماد است و طراح هیچ مسئولیتی در این خصوص بر عهده نمی گیرد. پس حتماً درخواست تائیدیه کارت عروسی قبل از چاپ را اعلام نمایید و فایل ارسالی از جانب طراح را به چند نفر از نزدیکان خود نشان دهید تا در صورتی که متوجه اشتباهی در آن شدند اصلاح صورت گیرد و پس از آن برای چاپ ارسال شود. به ایرادات نگارشی و دیکته ای توجه ویژه داشته باشید.

 

حواستان به تعداد کارت عروسی باشد

گاهی عروس و داماد ها برای چاپ مجدد کارت عروسی به فروشگاه کارت عروسی مراجعه می کنند. این کار هزینه مضاعفی برای آن ها ایجاد می کند و بهتر است برای جلوگیری از تحمیل این هزینه به عروس و داماد، قبل از سفارش کارت عروسی نسبت به بررسی تعداد کارت های مورد نیاز جهت دعوت و همچنین تعداد افرادی که تمایل به یادگاری نگهداشتن کارت عروسی شما دارند اطلاع کامل کسب کنید. در بیشتر مواقع تعداد افرادی که تمایل دارند کارت عروسی را یادگاری نگهدارند، در نظر گرفته نمی شود و همین امر موجب می شود عروس و داماد برای بار دوم اقدام به سفارش کارت عروسی کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید