ایده و خلاقیت

روش هایی برای کاهش هزینه های عروسی که نمی‌دانید!!!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

هزینه های عروسی این روزها بسیار زیاد است و روش هایی برای کاهش هزینه های عروسی بسیار ارزشمند است.

این روزها برگزاری جشن ازدواج کمی برای جوانان مشکل شده‌است. به دلیل بالا رفتن قیمت خدمات مختلف عروسی، هزینه عروسی‌ها به میزان زیادی بالا رفته تا جایی‌که برخی زوج‌ها، از برگزاری جشن عروسی منصرف می‌شوند. اما همه آگاهیم که برگزاری جشن عروسی کاملاً سلیقه‌ای بوده و هر شخص بر اساس رویه و برنامه زندگی خود تصمیم به برگزاری و یا عدم برگزاری آن می‌گیرد. رسانه تخصصی تشریفات و خدمات مجالس تشریفینو، با تحقیقاتی‌ که در این زمینه انجام داده‌است، قصد دارد راه‌کارهایی به شما ارائه نماید که برای کاهش هزینه های عروسی خود استفاده نمایید و تا حد امکان با درنظر گرفتن استانداردهای لازم، جشن عروسی دلخواه خود را بگیرید.

برنامه ریزی دقیق عروسی

برنامه ریزی دقیق داشته باشید و بر اساس اولویت هزینه کنید

یکی از روش‌های هوشمندانه کاهش هزینه های عروسی، برنامه ریزی دقیق است. با برنامه ریزی عروسی می‌توانید تمام بخش‌هایی که نیاز به استفاده از بودجه خود دارید، مشخص نمایید. تامین بودجه یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه ریزی عروسی است. کافی‌ است اولویت‌های خود را برای یک جشن عروسی مشخص کنید و بر اساس همین اولویت نسبت به مدیریت هزینه های عروسی اقدام کنید.

بیشتر بدانید : مزایای برگزاری مراسم عروسی توسط تشریفات مجالس

کاهش هزینه های عروسی با انتخاب تاریخ برگزاری مراسم در زمان خاص

یکی از روش‌هایی که به شما امکان کاهش هزینه های عروسی را می‌دهد،  انتخاب تاریخ مراسم در زمان‌های خاص است. شما به‌راحتی می‌توانید تاریخ مراسم خود را در زمانی خاص انتخاب کنید تا هزینه‌ های عروسی را کاهش دهید. معمولاً هزینه باغ و تالار در روزهای وسط هفته کاهش می‌یابد. از دیگر زمان‌هایی که می‌توان با رزو باغ و تالار در آن بازه زمانی هزینه‌های عروسی  را کاهش داد، فصول سرد سال است. شما کافی است در این زمان‌ها به باغ یا تالار دلخواه‌تان مراجعه نمایید و قیمت ورودی و خدمات آن‌ها را بپرسید تا متوجه تفاوت آن شوید. برگزاری عروسی در پاییز و زمستان، خصوصاً در اسفند ماه که همه در تکاپوی جشن عید هستند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاهش هزینه های عروسی است.

کاهش هزینه عروسی در زمستان

نیازسنجی دقیق مراسم عروسی مهم تری عامل کاهش هزینه های عروسی

نیازسنجی حرف اول را در برنامه‌ریزی هوشمندانه برای مدیریت مراسم عروسی می‌زدند. کافی‌ است یک نگاه عمیق به چک لیست عروسی بیاندازید و متوجه نیازهای واقعی خود برای برگزاری مراسم عروسی شوید. این‌که دقیقاً بدانید چه چیزی نیاز دارید و برای چه چیزهایی لازم است هزینه کنید اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

تعداد میهمانان را با دقت مشخص کنید

دقیق مشخص کنید که لیست میهمانان شما چه کسانی هستند؟ کسانی‌که از شادی شما خوشحال خواهند شد، کسانی‌که علاقمند هستند در شادتری شب شما کنارتان باشند، کسانی‌که در بهترین روزها همراهشان بوده اید و کسانی‌که از روی احترام و روابط برای دعوتشان به عروسی الزام دارید. حال ببینید چه کسانی را می‌توانید حذف کنید تا لیست میهمانان سبک‌تر شود. دقت کنید که بابت تمام این میهمانان، تک به تک هزینه پرداخت خواهید کرد.

باغ تالار مناسب تعداد میهمانان و شرایطتان انتخاب کنید

باغ تالار مناسب تعداد میهمانان و شرایطتان انتخاب کنید

باتوجه به تعداد میهمانان باغ مناسب انتخاب کنید، محوطه‌های بزرگ، سالن‌های خیلی بزرگ با امکانات غیرکاربردی، همگی هزینه‌های بسیاری به شما تحمیل می‌کند، پس هوشمندانه انتخاب کنید. معمولاً باغچه‌هایی که دارای یک عمارت کوچک هستند، هزینه پایین‌تری دارند. تالارهایی که اتاق عقد بزرگ و مجلل دارند معمولاً هزینه زیادی برای آن دریافت می‌کنند، می‌توانید عقد را در محضر برگزار کنید و هزینه های عروسی را کاهش دهید. یکی دیگر از پارامترهایی که موجب افزایش هزینه عروسی می‌شود، استفاده از سفره‌خانه‌هایی است که در داخل باغ‌ تالارها وجود دارد، ارائه خدمات به میهمانان شما در این سفره‌خانه‌ها، بر برخی باغ‌ها شامل هزینه‌های زیادی می‌شود که توصیه می‌کنم اگر قصد شما کاهش هزینه‌های عروسی است، حتماً از آن صرف‌نظر کنید.

بیشتر بدانید :  10 نکته طلایی برای انتخاب باغ تالار و تالار مناسب

کاهش عزینه عروسی با گل آرایی

گل آرایی، آتش بازی و دیزاین باغ هزینه بر است

اگر به‌دلایل مالی مجبور به کاهش هزینه های عروسی هستید، می‌توانید یکی از بخش‌هایی که جزو تشریفات بوده و غیرضروری‌ است، حذف نمایید. گل آرایی مراسم و فضای باز خصوصاً در فصول سرد سال، موجب تحمیل هزینه‌های بسیاری به شما می‌شود، برای کاهش هزینه های عروسی می‌توانید آن را بسیار معمولی‌تر انتخاب کنید و از حجم گل‌های کمتری در کنار گل‌های مصنوعی استفاده نمایید. آتش بازی در زمان ورورد، آتش بازی حین بریدن کیک و آتش بازی در زمان رقص تانگو از رایج‌ترین انواع آتش بازی در جشن عروسی محسوب می‌شود که اصلا ضروری نیست، حذف هریک از آن و حتی همه‌ی آن‌ها مانعی ندارد. معمولاً المان‌هایی که باغ تالار برای دیزاین محوطه در اختیار شما می‌گذارد، مانند دیزاین روستیک، هزینه‌ای را به شما تحمیل می‌کند. بهتر است اگر قصد کاهش هزینه های عروسی دارید، از آن صرف‌نظر نمایید.

بیشتر بدانید : 8 نکته طلایی در انتخاب باغ تالار عروسی که باید بدانید!

از غذاهای رنگارنگ و تجمل گرایی دوری کنید

تجمل گرایی و علاقه به چیدن میزهای رنگارنگ در جشن عروسی، موجب می‌شود هزینه‌های بسیار زیادی برای جشن عروسی خود متحمل شوید. کترینگ عروسی پکیج‌های متفاوتی از انواع غذا و دسر به شما رائه می‌کند. این شما هستید که بنابر نیاز و شرایط خود، پکیج کترینگ و غذای عروسی را انتخاب می‌کنید. اصلا وسوسه نشوید. این شما هستید که در نهایت صورت‌حساب کترینگ عروسی را پرداخت خواهید کرد. میهمانان شما هم با دو مدل غذا سیر می‌شوند،هم با چند مدل غذا، پس سعی کنید اصلاً دچار وسوسه انتخاب پکیج‌های سنگین و رنگارنگ انواع غذاها نشوید.

 

برای چیزهای غیرضروری هزینه نکنید

احتمالاً در طول پیگیری کارهای عروسی خود، افراد بسیاری پیشنهادات وسوسه انگیزی در خصوص استفاده از یک‌سری خدمات به شما می‌دهند. انواع و اقسام فرمالیته‌ها و لوازم حرفه‌ای فیلم‌برداری، انواع میزهای شیرینی و دسر، بار سرد و گرم، بار شکلات و دونات، همگی از چیزهای وسوسه‌انگیز در جشن عروسی است. بهتر است در مقابل پیشنهادات اینچنینی مقاومت کنید و هزینه تراشی برای جشن عروسی نکنید.

کاهش هزینه عروسی-انتخاب دی جی

به جای گروه موسیقی از دی جی استفاده کنید

یکی از هزینه‌های عروسی، مربوط به گروه موسیقی است. همان‌طور که در مقاله ویژگی های گروه موسیقی بیان شد، برای جشن و شادی عروسی گروه موسیقی و دی جی گزینه های مناسب و رایج این روزها هستند. هزینه همکاری گروه موسیقی، بستگی به تعداد نوازنده‌ها و نواختن زنده آهنگ‌ها متفاوت است.  معمولاً هزینه گروه موسیقی زنده بسیار بیشتر از دی جی DJ می‌باشد. توصیه می‌شود، در صورت تمایل به کاهش هزینه های عروسی از دی جی در مراسم خود استفاده نمایید. یک دی جی خوب، حرفه‌ای و باتجربه توانایی مدیریت نمودن عروسی شما را به بهترین نحو ممکن دارد. پس با خیالی آسوده DJ حرفه ای انتخاب کنید.

 

ماشین عروس اجاره نکنید

جالب است بدانید، این‌که در شب عروسی چه ماشینی داشته باشید، هیچ اهمیتی در زندگی‌تان نخواهد داشت. همچنین درصورتی‌که از ماشین خود به‌عنوان ماشین عروس استفاده نمایید، در آینده با دیدن عکس و فیلم‌های مرتبط با آن بسیار لذت خواهید برد. هزینه بابت اجاره ماشین عروس پرداخت نکنید. سعی کنید با ماشین خودتان و یا نزدیک‌ترین افراد خانواده خود، کارتان را راه بیاندازید. همچنین اگر ذوق و شوق کافی و سلیقه خوبی دارید، یک روز قبل از مراسم عروسی به بازار گل رفته و تمام لوازم مورد نیاز گل زدن ماشین عروس را تهیه کنید و خودتان ماشین عروس را گل بزنید.این‌کار یکی از خاطره‌انگیزترین امضای شما در جشن عروسی خواهد بود.

کاهش هزینه عروسی انتخاب کیک عروسی

استفاده از ماکت در طبقات کیک عروسی

احتمالاً شماهم برای انتخاب یک کیک عروسی چند طبقه وسوسه شده‌اید، کاملاً طبیعی است. صحنه زیبایی از لحظه برش کیک چند طبقه می‌توانید ثبت کنید. اما موضوع این است که سفارش کیک چند طبقه، مستلزم سفارش کیکی با وزن بیش از 15 کیلوگرم می‌باشد. این کم‌ترین حجم یک کیک چند طبقه است. اما یک راه‌کار فوق‌العاده وجود دارد که می‌توانید انجام دهید؛ این‌که چند طبقه پایین کیک عروسی را از ماکت سفارش دهید. با این‌کار شما می‌توانید یک کیک عروسی رویایی داشته باشید ودر عین حال هزینه بسیار بسیار کم‌تری پرداخت کرده باشید.

 

آتلیه عکاسی و فیلم برداری را به دوستان بسپارید

همه می‌دانیم که آتلیه عکاسی و فیلمبرداری یکی از مهم‌ترین وظایف را در شب عروسی بر عهده دارد. آن‌هم ثبت لحظه‌های تکرار نشدنی از شب عروسی است. شما می‌توانید در صورتی‌که در میان دوستان‌تان عکاس و فیلم‌بردار دارید، برای مراسم فرمالیته یا عکس‌های اسپرت قبل از عروسی از این افراد درخواست کمک نمایید و یا با عکاس و فیلم‌بردارهایی قرارداد ببندید که به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کنند. دقت داشته‌باشید که ممکن است پایان و نتیجه کار در حد آتلیه‌های حرفه‌ای مطلوب نباشد اما قطعا به کاهش هزینه‌ای که برای شما اهمیت دارد، می‌ارزد.

گیفت عروسی

کارت و گیفت عروسی را خودتان بسازید

حتماً نمونه‌هایی از کارت عروسی و یا گیفت عروسی که توسط عروس و داماد و با خلاقیت ساخته شده‌است را دیده‌اید. کارت عروسی معمولاً بسیار ساده است. کافی‌است طراحی مورد نظر خودتان را در اینترنت جست‌و‌جو نمایید و با اندکی تغییرات و درج اسم و آدرس و شعر موردنظرتان کارت را به چاپ‌خانه بفرستید و چند روز بعد کارت‌های عروسی را دریافت کنید. با سلیقه خود اقدام به دیزاین آن نمایید و برای سال‌ها از داشتن کارت عروسی دست‌ساز خود لذت ببرید. در خصوص گیفت عروسی نیز می‌توانید گیفت‌های خاص و خلاقانه انتخاب کنید، لوازم مورد نیاز آن را خریداری نموده و با صبر و حوصله گیفت عروسی خود را بسازید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید