ایده و خلاقیت

تزیین سفره شب یلدا لاکچری + [جدیدترین مدل سفره شب یلدا 1402]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

اگر نمیدانید برای تزیین سفره شب یلدا چه لوازمی تهیه کنید و چگونه بهترین تزیین سفره یلدا 1402 را انجام دهید، این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

همان‌طورکه می‌دانید شب یلدا یکی ازشب‌های طولانی سال است. دراین شب زیبا طبق سنت‌هایی که ازقدیم رسم بوده است، تمام خانواده‌ها دورهم جمع می‌شوند و سفره شب یلدا پهن می‌کنند. این سفره همانند سفره هفت‌سین ایام نوروز، یکی از رسم و رسومات کهن در ایران است. در این شب‌های پرخاطره می‌توانید تزیینات جذابی را تدارک ببینید و بهترین سفره شب یلدا لاکچری را بچینید. سفره شب یلدا ساده و شیک است و چیدمان خوراکی‌های یلدایی بر روی این سفره به همراه تزیینات سفره شب یلدا انجام می‌شود تا موجب تغییر روحیه و تنوع شود.

سفره آرایی شب یلدا برای عروس چگونه است؟ چطور بهترین تزیین یلدایی را انجام دهید؟ دراین مقاله ضمن بررسی پاسخ این سوالات به نمونه‌هایی ازاین تزیینات یلدایی اشاره می‌کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

سفره آرایی شب یلدا برای عروس چگونه است؟

سفره آرایی شب یلدا برای عروس چگونه است؟

در این شب خاطره انگیز و دلنشین، همه در تلاش و تکاپو هستند تا سفره شب یلدا را تزیین کنند. تلاش‌ها تا آخرین لحظات برای هرچه زیبا‌ترشدن سفره این شب ادامه دارد. معمولا این تلاش ناشی از مهمان‌نوازی ما ایرانی‌ها است؛ زیرا می‌خواهیم مهمانان به بهترین شکل از خود پذیرایی کنند از زیبایی سفره‌شان لذت ببرند. تزیینات سفره در همه حال بستگی به سلیقه، ایده وهمچنین درآمد شما دارد که تعیین کننده سبک تزیین و اقلام پذیرایی است. طبق رسوماتی که ازسال‌ها پیش پابرجا مانده است، در این شب یلدا عروس و داماد‌های تازه عقد شده یا نامزد برای یکدیگرعیدی می‌برند. در این شب میزبان خانواده عروس است و آن‌ها موظف هستند از خانواده داماد پذیرایی کند. سفره آرایی شب یلدا برای عروس بر عهده مادرعروس و خود عروس خانم است، تا با هم یک سفره یلدای عروس زیبایی را که از چندین روز پیش تدارک دیده‌اند را تزیین کنند. در چنین شرایطی همه مهمان‌ها از دیدن این سفره شب یلدای شیک و زیبا، لذت می‌برند. البته خانواده داماد نیز برای این شب در تلاش هستند تا تمام و کمال کاری که درتوانشان است را برای عروس خود انجام دهند.

حتما بخوانید:  پیام تبریک شب یلدا به معشوق -متن های کوتاه و عاشقانه شب یلدا

آموزش تزیین مخلفات سفره شب یلدا

آموزش تزیین مخلفات سفره شب یلدا

در شب یلدا رسم بر این است که طبق سنت‌ها وآیین‌های پیشین، هر شخصی در منزل خودش سفره‌ای مطابق با علاقه و سلیقه خود پهن کند و داخل این سفره خوراکی‌هایی مانند: آجیل(پسته، گردو، بادام، تخمه)، میوه‌های متنوع همچون انار، هندوانه، موز، لبو، کدوتنبل، خرمالو، ازگیل قرار دهد. تدارک شیرینی، کیک و شکلات نیز، از جمله اقلام پذیرایی شب یلدا است.  البته برای زیباترشدن هرچه بیشتراین سفره به تزیین انار شب یلدا و تزیین هندوانه شب یلدا می‌پردازیم. این را بدانید که برای چنین مناسبتی، باید این میوه‌ها را به طریقی تزیین کنید که قابل استفاده باشند تا هیچ خوراکی به هدرنرود. مثلا انار را دون کرده و داخل ظروف مسی، لعابی و سرامیکی ریخته و برای تزیین سفره استفاده کنید. وجود این ظروف خود باعث تزیین سفره می‌شود. هندوانه را قاچ کرده و داخل ظروفی زیبا بچینید و روی هندوانه را به شکل یک سبد برش داده و سپس داخل آن از انواع میوه‌ها برای تزیین قراردهید. شما برای  کیک شب یلدا نیزمی‌توانید کیک با طرح هندوانه، انار و استایل یلدا سفارش دهید.

حتما بخوانید:  متن کوتاه در مورد شب یلدا + [متن انگلیسی درباره شب یلدا]

زیباترین سفره شب یلدا چگونه است؟

زیباترین سفره شب یلدا چگونه است؟

سفره‌هایی که در شب یلدا روی آن‌ها خوراکی‌های این شب را چیده و تزیین می‌کنید، انواع مختلفی دارد. در این‌جا نمونه‌هایی از انواع تزیین سفره شب یلدا را توضیح می‌دهیم.

حتما بخوانید:  گیفت شب یلدا برای عروس - گیفت جذاب شب یلدا برای عروس

1-سفره شب یلدا سنتی

1-سفره شب یلدا سنتی

سفره شب یلدا با تزیین سنتی معمولا همانطورکه از اسمش پیداست، به صورت سنتی چیده می‌شود. این سفره با وجود ظروف مسی، لعابی، چدنی و زیرانداز‌ها و پارچه‌های دست دوز و سنتی ترمه و همچنین سفره‌های سنتی قلم کاری شده تزیین می‌شوند. جدایی از این لوازم سنتی، چیدن سفره بر روی کرسی با پهن کردن لحاف کرسی سنتی بر روی میز کرسی شب یلدا و تزیین کرسی سنتی با وجود پشتی‌های قدیمی به همراه سماور‌های ذغالی و استکان‌های کمرباریک، همه و همه در کنارهم باعث تزیین شب یلدا روی کرسی می‌شوند. تزیین سنتی شب یلدا روی کرسی بسیار لذت بخش است، زیرا وجود گرمای محبت خانواده و گرمای کرسی، این شب سرد زمستانی را به یادماندنی و شیرین‌ترمی‌شود.

حتما بخوانید:  آموزش میوه آرایی ساده و زیبا + فیلم و عکس

2-سفره شب یلدا مدرن

سفره شب یلدا مدرن

در زمان‌های قدیم، سفره‌ شب یلدا در این ایام با وجود سادگی، هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را داشتند. اما با گذر زمان و امروزی شدن لوازم و ظروف پذیرایی، تغییراتی در این زمینه ایجاد شد. ظروف مدرن و المان‌های پذیرایی مدرن، همه‌گی موجب تزیین سفره شب یلدا امسال می‌شود. این روزها سفره شب یلدا 1400 به شکل مدرن تزیین می‌شود. در سفره های مدرن می‌توان ازکاج، بلوط های رنگی کوچک خشک و همچنین شمع‌های زیبا که باعث شاعرانه تر شدن و زیبایی سفره می‌شود استفاده کرد. قرار دادن دسته گل‌های طبیعی مانند نرگس و رز، سفره را خوش عطر و مدرن می کند. با وجود خوراکی‌های رنگی با تنوع زیاد، چنین دیزاینی مانند نقشی مدرن و آمیخته با سنت است.

بیشتر بدانید : زیباترین تزیین میز شب یلدا با ظروف مسی

سفره شام شب یلدا

سفره شام شب یلدا

ساده بودن درهمه حال وهمه شرایط بسیار زیبا وایده آل است اما اگر می‌خواهید یک سفره لاکچری شام برای شب یلدا درشب نشینی ودورهمی‌های خود داشته باشید، این هم بازبنا به سلیقه وایده خودتان است، می‌توانید ازانواع واقسام دسرها وژله‌های رنگی داخل سفره استفاده کنید وهمچنین برای میزاین ازچیدمان انواع  میوه‌ها شب یلدا به خصوص انار وهندوانه تزیین شده استفاده کنید و همینطورقراردادن شمع‌های زیبا که باعث شاعرانه شدن وجلوه دادن به سفره می‌شود ولی نوع غذا درهرشهری متفاوت است و هرکس با ذوق وسلیقه خودش هرآنچه را که دوست دارد وباب میل میهمانانش است دراین روزآماده می‌کند تا درکنارعزیزانشان میل کنند.

 

حتما بخوانید:  تزیین پاییزی منزل عروس با ایده های فوق العاده جذاب!

 

ایده تزیین حیاط و باغچه در یلدا

ایده تزیین حیاط و باغچه در یلدا

حیاط، باغچه و حتی بالکن‌های کوچکی که در منزل‌تان وجود دارد را می‌توانید با روش‌های متنوع و خلاقانه، شیک و زیبا تزیین کنید و روحی تازه به آن‌ها ببخشید. هر چقدر دکور حیاط خانه شما زیبا و سرسبز باشد، تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی داخل منزل‌تان دارد. درست کردن یک حوض کوچک و آبشار زیبا در اطراف حیاط  و باغچه‌های زیبا با گل وگیاه متنوع، به زیباتر شدن منزل و دکوراسیون شما می‌افزاید. البته تزیین حیاط منزل با وسایل دور ریختنی ایده بسیارخلاقانه و به‌صرفه‌ای است. یکی ازاین ایده‌ها می‌تواند درست کردن نردبان زیبا به وسیله جعبه‌های میوه برای قراردادن گلدان‌های شیک درکنج حیاط است.  درست کردن میز و صندلی برای نشستن با وسیله‌ای دور ریز مثل لاستیک خودرو بسیار جذاب است. معمولا با رنگ کردن این لوازم و تزیین با طناب نیز گزینه جذابی است. شما می‌توانید در وسط این صندلی‌ها یک آتشگاه درست کنید تا برای پذیرایی یلدا، فضای سرد زمستانی را به فضایی گرم تبدیل کنید. استفاده از میز و صندلی برای نشستن درگوشه‌ای از حیاط، ایده جذابی است. سعی کنید گلدان یا  باغچه‌های کوچکی را در حیاط بکارید و گلدان‌ها را با رنگ‌های مختلف، رنگ کنید و با ریختن خاک درون آن‌ها، به کاشتن گل های زیبا بپردازید.

 

سفره شب یلدا 1400 چگونه است؟

سفره شب یلدا 99 چگونه است؟

با دیدن عکس میز خاطره چوبی، شاید کاربرد آن را به وضوح ندانید. این میز خاطره که امروزه در کنج اکثر خانه‌ها وجود دارد، همان‌طور که از اسمش پیداست، فضایی مناسب برای قراردادن گلدان، شمع، آباژور، لوازم قدیمی وسنتی یا قاب عکس‌ها به یادگاراست. میز خاطره به شکل‌های فلزی، چوبی، برنز و سلطنتی وجود دارد. شما می‌توانید در شب یلدا با استفاده از این میزها و پهن کردن یک رومیزی سنتی که از اطراف میز تا پایین آویزان شده است، یک میز مناسب برای چیدن لوازم پذیرایی یلدا بسازید. استفاده از این میزها یک سفره شب یلدای 1400 برای پذیرایی از اهل خانه ایجاد می‌کند.

 

تزیین  سفره شب یلدا لاکچری

شیک ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با لوازم پذیرایی مختلف و متناسب با یلدا

 

تزیین  سفره شب یلدا لاکچری

شیک ترین و رنگارنگ ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با لوازم پذیرایی مختلف و سماور ذغالی جذاب

 

شیک ترین تزیین  سفره شب یلدا لاکچری

لوکس ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با لوازم پذیرایی مختلف در ظروف شیشه ای شفاف و شمع آرایی جذاب و شیک

 

تزیین  سفره شب یلدا لاکچری زیبا

خاص ترین و شیک ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با خوراکی های یلدایی تزیین شده با استفاده از رومیزی ساده پاییزی

 

خاص ترین تزیین  سفره شب یلدا لاکچری

شیک ترین و لوکس ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با خوراکی های مختلف یلدایی و تزیین گل نرگس و استفاده از سماور نقره

 

جدیدترین تزیین  سفره شب یلدا لاکچری 2020

زیباترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از تزیین خوراکی های یلدایی و ژله دو رنگ یلدایی

 

تزیین  سفره شب یلدا لاکچری امسال

باسلیقه ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با لوازم پذیرایی مختلف و متناسب با یلدا

 

تزیین  سفره شب یلدا لاکچری جدید

سنتی ترین و قدیمی ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از لوازم پذیرایی  مخصوص شب یلدا

 

جدیدترین تزیین  سفره شب یلدا لاکچری

ساده ترین و جالب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از ساده ترین لوازم پذیرایی و تزیین آن به شکل سنتی

 

زیباترین  تزیین  سفره شب یلدا 2020

شیک ترین و لاکچری ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از آجیل یلدا، هندوانه یلدا و انار یلدایی با کتاب حافظ

 

 تزیین  سفره شب یلدا خاص و جذاب

جذاب ترین و شیک ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با لوازم پذیرایی یلدایی و قراردادن آن در ظروف شیک و سنتی

 

شیک ترین   تزیین  سفره شب یلدا 2020

خاص ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های یلدایی در ظروف ساده سفید و تزیین شیک

 

جذاب ترین  تزیین  سفره شب یلدا

سنتیترین و شیک ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های خوشمزه یلدایی و سه تار و موسیقی

 

جدیدترین  تزیین  سفره شب یلدا

خوشمزه ترین و شیک ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با خوراکی های رنگی یلدایی و انواع شیرینی و هندوانه یلدایی

 

 تزیین  سفره شب یلدا شیک امسال

جدیدترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های یلدایی خوشمزه و تزیین ساده

 

جذاب ترین  تزیین  سفره شب یلدا

جدیدترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های یلدایی خوشمزه و رنگارنگ و رومیزی ترمه

 

ساده ترین  تزیین  سفره شب یلدا

ساده ترین و باسلیقه ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با ساده ترین لوازم و رومیزی ترمه آبی رنگ و تزیینات مختلف

 

 تزیین  سفره شب یلدا سنتی

شیک ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با سینی مسی و خوراکی های یلدایی 1400

 

جذاب ترین  تزیین  سفره شب یلدا 2020

زیباترین و خاص ترین مدل کرسی مدرن تزیین سفره شب یلدا با لوازم  رنگارنگ و مختلف یلدایی با شمع آرایی

 

جذاب ترین  تزیین  سفره شب یلدا 2020

سنتی ترین و زیباترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از کرسی و لحاف مخصوص و ظروف متناسب با آن

 

 تزیین  سفره شب یلدا

جدیدترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با لوازم پذیرایی مختلف و  شمع آرایی قرمز به همراه گل آرایی قرمز رنگ

 

 تزیین  سفره شب یلدا امسال

خاص ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های یلدایی خوشمزه و تزیین شده روی میز

 

 تزیین  سفره شب یلدا جدید و خاص

لوکس ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با تزیین خوراکی های یلدایی مثل هندوانه و میوه های پاییزی با شمع آرایی

 

 تزیین  سفره شب یلدا حافظ

جدیدترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از هندوانه، انار، میوه خشک و شیرینی یلدایی

 

 تزیین  سفره شب یلدا رنگارنگ

زیباترین و خاص ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های رنگارنگ یلدایی 2020

 

 تزیین  سفره شب یلدا لوکس

شیک ترین و خاص ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از ساده ترین خوراکی های یلدایی و تزیین در ظروف رنگی انار

 

 تزیین  سفره شب یلدا لاکچری

شیک ترین و زیباترین مدل تزیین سفره شام در شب یلدا با تزیین المان های یلدایی زیبا

 

 تزیین  سفره شب یلدا شیک 2020

شیک ترین و زیباترین مدل تزیین سفره شب یلدا عروس با تزیین زیبای سفره یلدا با آجیل تزیین شده و خوراکی های رنگی

 

 تزیین  سفره شب یلدا زمستانی

حرفه ای ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با لوازم پذیرایی یلدایی رنگارنگ تزیین شده به همراه شمع و گل

 

 تزیین  سفره شب یلدا باسلیقه

بامزه ترین و شیک ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های یلدایی و زمستانی و تزیین آن

 

 تزیین  سفره شب یلدا هندوانه بلدا

شیک ترین و ساده ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با تزیین خوراکی های یلدایی به زیباترین سلیقه

 

 تزیین  سفره شب یلدا خاص

شیک ترین و ساده ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از انار یلدایی و هندوانه تزیین شده در سفره یلدایی

 

 تزیین  سفره شب یلدا لاکچری 2200

ساده ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های رنگی یلدایی و قراردادن دیوان حافظ در سفره یلدا

 

 تزیین  سفره شب یلدا زیبا 2020

سنتی ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از ظروف خاتم کاری سنتی و میوه های رنگارنگ پاییزی

 

 تزیین  سفره شب یلدا ساده

جذاب ترین و زیباترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های پاییزه و میوه های رنگارنگ زمستانی

 

 تزیین  سفره شب یلدا ارزان

ساده ترین و جذاب ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با خوراکی های پاییزی و استفاده از سماور ذغالی

 

 تزیین  سفره شب یلدا خاص 2020

خاص ترین و شیک ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های مختلف یلدایی درون ظروف چینی گل سرخی

 

 تزیین  سفره شب یلدا 99

شیک ترین و ساده ترین مدل تزیین سفره شب یلدا با استفاده از خوراکی های مخصوص شب یلدا و استفاده از ظروف سنتی آبی سفالی

 

 

خلاصه مطلب

یادتان باشد که لاکچری یا مدرن بودن تزیین سفره یلدا، هیچ تفاوتی بر زیبایی و جذابیت سفره شما ندارد. سفره هر چقدر ساده و سنتی باشد، زیباتر و دلنشین‌ترمی‌شود. یادتان باشد که تنها نکته مهم برای شب یلدا، جمع گرم خانواده به همراه ساده‌ترین اقلام پذیرایی است.

 

برچسب ها:
ایده تزیین
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید